Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    ירושה של סבתא (מדריך משפטי)

    הקמת משפחה לתפארת. הבאת ילדים לעולם. חלפו השנים, הילדים שלך התבגרו והפכו בעצמם להורים.

    הנכדים הגיעו, ואיתם השמחה הרבה. עם חלוף העיתים, אולי אף העמדת כמה נינים. כעת את, הסבתא הגדולה, מבקשת להבטיח את הירושה שלך לדור העתיד.

    ירושה של סבתא (מדריך משפטי)

    כיצד מתחלקת ירושה של סבתא? האם הנכדים יורשים את הסבתא? כיצד סבתא יכולה לדאוג שלנכדים יהיה חלק בירושתה? ואיך צוואה תבטיח את הירושה של סבתא, לדור ההמשך? כל מה שחשוב שתדעו על ירושה של סבתא, במדריך המשפטי המקצועי שלפניכם.

    תוכן עניינים

    האם הנכדים יורשים את הסבתא?

    ככלל, הנכדים אינם יורשים באופן אוטומטי את סביהם המנוחים. מי שיורש את הסבתא הוא בן הזוג יחד עם הילדים של הסבתא, שנותרו בחיים.

    האם הנינים יורשים את הסבתא?

    בדומה לנכדים, גם הנינים לא ירשו את סביהם המנוחים, אלא היורשים יהיו בן הזוג וילדיה של הסבתא, שנותרו בחיים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד ניתן לרשת את הסבתא בהעדר צוואה?

      בהעדר צוואה, הדרך לרשת את הסבתא, היא במקרה שאחד הילדים של הסבתא נפטר בטרם למותה, והותיר אחריו נכדים.

      כך למשל אם לסבתא יש שני ילדים, ושני נכדים מכל ילד, ואחד מהילדים נפטר בטרם למותה. במותה, העיזבון שלה יחולק מחצית לבן הזוג, והמחצית שנותרה, תחולק בין הילד שנותר בחיים (שיקבל רבע מהירושה), לבין שני הנכדים מהילד שנפטר (שיקבלו כל אחד מהם, שמינית מהירושה). לעומת זאת, הנכדים מהילד שנותר בחיים, לא יהיו זכאים לכל חלק בירושה של הסבתא.

      יצויין שאם ילד של הסבתא נפטר בטרם למותה, וגם הנכד נפטר, אך הנכד הותיר אחריו נינים, הירושה תחולק לנינים.

      האם אפשר להסתלק מהירושה לטובת נכד?

      הסתלקות מירושה

      לא ניתן להסתלק מהירושה לטובת נכד, אלא אם הסבתא ערכה צוואה בה נכלל הנכד כיורש, או שהנכד הוגדר כיורש על פי חוק.

      חוק הירושה התשכ"ה-1965 קובע כי כל אחד מהיורשים רשאי להסתלק מהירושה. הסתלקות מהירושה יכולה להיות לטובת כל היורשים האחרים, לטובת אחד מהיורשים, לטובת בן הזוג של המוריש, לטובת ילד של המוריש, או לטובת אח של המוריש. ניתן לראות אם כך, כי החוק לא מאפשר הסתלקות לטובת נכד שלא הוגדר כיורש חוקי.

      הסכם בין יורשים

      לא ניתן להעביר ירושה לנכד בהסכם בין יורשים, אם הנכד לא נחשב כיורש חוקי של העיזבון.

      חוק הירושה מאפשר לערוך חלוקה שונה של הירושה בין היורשים בלבד, בכפוף להסכמת כל היורשים. גם במקרה זה, לא ניתן להוריש לנכד במסגרת הסכם בין יורשים, מבלי שהנכד נחשב כיורש חוקי.

      האם נכד רשאי להגיש התנגדות לירושה?

      כל בעל עניין רשאי להגיש התנגדות לצו ירושה או התנגדות לצו קיום צוואה. בעל עניין עשוי להיות יורש על פי דין, ואף יורש פוטנציאלי. לפיכך, נכדים עשויים להיות בעלי עניין בירושה, והם רשאים להגיש התנגדות לירושה, בנסיבות שיצדיקו זאת.

      כך למשל במקרים בהם נכד טוען שהוא מצא צוואה הכוללת אותו כיורש, אם לנכד ישנן טענות לגבי כשירותה של הסבתא לערוך צוואה, השפעה בלתי הוגנת על הסבתא וכו'.

      כיצד ניתן לדאוג שהנכדים יקבלו חלק בירושה?

      הדרך הטובה ביותר לדאוג שהנכדים יקבלו חלק בירושה, היא באמצעות עריכת צוואה והכללת הנכדים כיורשים בה.

      צוואה לטובת הנכדים, תאפשר לסבתא ראש שקט שהרכוש אותו היא מעוניינת להוריש לנכדיה יוענק להם. כמו כן, הכללת הנכדים כיורשים בצוואה, תאפשר לילדים של הסבתא להסתלק לטובתם, או להכליל אותם בהסכם בין יורשים לחלוקה של העיזבון, כפי ראות עיניהם של היורשים.

      הכללת הנכדים כיורשים בצוואה, תאפשר לילדים של הסבתא להסתלק לטובתם

      ניתן להוריש בצוואה באופן ישיר לנכדים חלק כללי בירושה, נכסים מסויימים, ואף נכסים סנטימנטליים שחשוב לסבתא להעביר לנכדים. בנוסף ניתן להוריש לנכדים, באמצעות הוראת יורש אחר יורש, ולהבטיח שבמות הילדים, או כל יורש אחר, הירושה תגיע לנכדים.

      כמו כן ניתן להקים עבור הנכדים קרנות נאמנות, עם הוראות מדוייקות כיצד לדאוג לירושה עד שתגיע לידיהם של הנכדים. בנוסף ניתן אף לקבוע תנאים שעל הנכדים לעמוד בהם על מנת לזכות בירושה, או תנאים שימנעו מהנכדים לקבל את הירושה.

      צוואה למען דור ההמשך

      בשורה התחתונה, אם את רוצה להוריש פריט ערך יקר לליבך לנכדתך האהובה, אם את מבקשת לתת הוראות מיוחדות לנכדים בטרם יזכו בירושתך, אם את מעוניינת בהוראות ייחודיות כיצד לדאוג לירושה שלך עד שהנכדים יגדלו, או אם את מבקשת לקבוע כיצד לחלק את הירושה שלך לנכדים, ערכי צוואה מפורטת.

      צוואה של סבים, תאפשר לסבא או לסבתא לצוות בדיוק מה לעשות בירושתם, ולדאוג שהירושה שלהם תגיע לדור ההמשך כפי ראות עיניהם.

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף