Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מה זה יורש על תנאי דוחה?

    יורש על תנאי דוחה הוא יורש שזכאי לזכות בעיזבון או בחלק מהעיזבון, רק בהגיע מועד מסויים או בהתקיים תנאי מסויים.

    כך למשל תנאי דוחה יכול להיות הורשה של דירה לבן אך ורק אחרי שהבן יינשא, או הורשה של עסק משפחתי לבת רק לאחר שתגיע לגיל 30.

    תנאי דוחה שונה מחיוב לעשות דבר על מנת לזכות בירושה. בעוד בתנאי חיוב, היורש זכאי לרשת מייד, אך נדרש לקיים את החיוב על מנת שהירושה תישאר בבעלותו, בתנאי דוחה, ליורש אין זכות לרשת כל עוד לא מתקיים התנאי.

    על כן, אם מוריש קבע תנאי דוחה בצוואתו ונפטר לפני שהגיע המועד שקבע, או לפני שהתקיים התנאי, העיזבון או החלק בעיזבון לא יהיה בבעלות היורש, אלא ינוהל על ידי מנעל עיזבון.

    המוריש, רשאי לקבוע בצוואתו אדם שהוא מעוניין שינהל את העיזבון. על מנת למנות את האדם שנקבע בצוואה כמנהל עיזבון יש להגיש בקשה למינוי מנהל עיזבון, בהסכמתו. בהעדר סיבה שמונעת את מינויו כמנהל עיזבון, אותו אדם ימונה כמנהל העיזבון.

    עד מתי ינוהל העיזבון על ידי מנהל עיזבון?

    1. הגיע המועד שנקבע בצוואה.
    2. התקיים התנאי הדוחה שנקבע בצוואה.
    3. התברר שהתנאי הדוחה שנקבע בצוואה, אינו יכול להתקיים.

    חשוב לדעת! תנאי דוחה בצוואה, חייב להיות סביר, חוקי ומוסרי. במקרים בהם בית המשפט יקבע שהתנאי אינו חוקי אינו סביר או אינו מוסרי, לבית המשפט יש סמכות לפסול את התנאי, והיורש עשוי לזכות בחלקו בעיזבון, גם ללא קיום התנאי.

    אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

    לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף