Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    ידועה בציבור נפרדה מבן הזוג בטרם למותו, ולא תירש את רכושו

    בית המשפט לענייני משפחה בקריית שמונה דחה טענה של אישה לפיה היא הייתה בת זוגו הידועה בציבור של המנוח עד למועד פטירתו. השופט רן ארנון קבע שהם לא חיו במשק בית משותף בעת פטירת המנוח, ופסק שהיא לא זכאית לחלק בירושת המנוח.

    תוכן עניינים

    האישה והמנוח נפרדו כ-6 שנים בטרם למותו

    המנוח נפטר בשנת 2019 מבלי שהותיר אחריו צוואה, כשהוא לא נשוי, ואין לו ילדים. לאחר פטירתו, אחיו של המנוח ביקש לקבל צו ירושה, לפיו הירושה של המנוח תחולק בינו ובין אחייני המנוח, בהתאם לקבוע בדין.

    בטרם ניתן צו הירושה, פנתה אישה והתנגדה למתן צו הירושה לאח ולאחיינים, בטענה שהיא הייתה ידועה בציבור של המנוח במשך למעלה מ-20 שנה, ועל כן היא זכאית גם לרשת את המנוח. לטענת האישה היא הכירה את המנוח בשנת 1991 והם גרו יחד משנת 1996 ועד שנת 2014. בשנת 2014 המנוח עבר לגור אצל אחותו, אך הם המשיכו לנהל קשר זוגי עד ליום מותו.

    אחיו של המנוח טען שהאישה והמנוח התגוררו יחד משנת 1998 ועד שנת 2013. לטענתו בשנת 2013, האישה נפרדה מהמנוח והוא עבר לגור עם אחותו ולאחר מכן שב לחיות בגפו בקיבוץ. אמנם לאחר הפרידה נמשכו יחסי ידידות בין המנוח לאישה והוא היה מגיע לבקר אותה מפעם לפעם, אך האישה העדיפה לחיות בנפרד ממנו, ולא היה ביניהם קשר זוגי עד ליום מותו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האישה לא ניהלה משק בית משותף עם המנוח בסמוך למועד מותו ולכן לא זכאית לרשת אותו

      השופט רן ארנון בחן את מערכת היחסים של האישה והמנוח, וקבע שהאישה והמנוח לא היו ידועים בציבור בסמוך למועד הפטירה. האישה והמנוח גרו יחד עד שנת 2013, אך לאחר מכן המנוח עזב את דירת האישה, מתוך בחירה שלהם, ולמרות שלא הייתה מניעה אובייקטיבית למגורים המשותפים.

      נקבע שהאישה והמנוח לא ניהלו משק בית משותף עד ליום מותו של המנוח, אלא ניהלו שני משקי בית נפרדים לחלוטין, הפרידו את רכושם באופן מוחלט, לא הייתה ביניהם כל כוונת שיתוף, הם לא נרשמו באף גוף ממסדי למרות שהאישה יכלה להנות מהטבות מסויימות, וכלל התנהלותם לא העידה על חייהם כבני זוג.

      על רקע הדברים הללו קבע השופט שהאישה אינה בת זוגו הידועה בציבור של המנוח בשעת מותו, ועל כן היא לא זכאית לירושתו.

      על מנת לרשת בן זוג, על בני הזוג להיות ידועים בציבור בשעת מותו של המנוח

      בן זוג ידוע בציבור המבקש לרשת את חלקו של בן זוגו שנפטר ללא שהותיר אחריו צוואה, נדרש להוכיח שהוא והמנוח חיו חיי משפחה, במשק בית משותף ואיש מהם לא היה נשוי לאדם אחר בשעת מותו של המנוח.

      המשמעות היא שלא מספיק להוכיח שבני הזוג היו ידועים בציבור בתקופה כלשהי, אלא על בן הזוג הידוע בציבור להציג ראיות על היותו ידוע בציבור של המנוח בסמוך למותו של המנוח. כך גילתה אישה שהפסידה את הירושה של המנוח, לאחר שלא ניהלה איתו משק בית משותף במשך כשש שנים בטרם למותו.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 20584-09-19

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף