Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מתי יש סיכוי לפתור סכסוכי ירושה בלי להגיע לבית המשפט?

    אדם במהלך חייו, עובד וצובר נכסים ורכוש, שלאחר מועד פטירתו ולכתו מן העולם עוברים ליורשיו על פי חוק.

    מתי יש סיכוי לפתור סכסוכי ירושה בלי להגיע לבית המשפט?

    ככל ואותו אדם ביקש לצוות את נכסיו ורכושו לאחרים וערך צוואה על פי חוק, ואז יחולק עיזבונו על פי משאלתו בהתאם לצוואה, ולמרות זאת בין בני משפחה קיימים סכסוכי ירושה, ומחלוקות בשל נסיבות כאלה ואחרות.

    תוכן עניינים

    מהו סכסוך ירושה?

    סכסוך ירושה הוא סכסוך בין היורשים ו/או בין מי שסבור כי הוא צריך להיות יורש, סכסוכים אלה הם קשים ביותר שכן הם מפלגים את בני המשפחה ויוצרים ריבים וויכוחים, ומלחמות – כל זאת בעוד המנוח, אינו נמצא על מנת לחוות את רצונו ואת משאלתו.

    במצב כזה, לאחר הגשת בקשה לצו ירושה ו/או צו קיום צוואה, האדם המתנגד לכך, צריך להגיש התנגדות לקיום הצו, ואז יועבר התיק בשלמותו לבית המשפט לענייני משפחה במקום פטירתו של המנוח שידון במחלוקות בין הצדדים.

    תיקים אלה הם ארוכים וקשים, שכן לרוב בית המשפט בוחר לצאת מנקודת הנחה לפיה צוואה זוהי משאלת לבו האחרונה של מנוח ועל כן יש לקיימה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד נוצר סכסוך ירושה?

      סכסוכי ירושה נוצרים כאשר הצוואה ו/או הירושה על פי דין אינם תואמים את המצב בפועל. למשל: ככל ואין צוואה, והצוואה מחולקת ליורשים על פי דין, וקיים למנוח/ה ילד מחוץ לנישואים, הרי שגם הוא זכאי להיות יורש על פי דין.

      דוגמה נוספת, היא ידוע/ה בציבור, שטוען כי גם לו מגיע חלק בירושת המנוח שכן היה חלק מחייו.

      מקרים נוספים, הבטחות שהבטיח מנוח בחייו ולא הספיק לקיים ו/או לתקן במסגרת צוואה, דוגמה נוספת היא כי הצוואה נערכה תחת השפעה בלתי הוגנת, תחת כפייה מרמה וכיו"ב, או שנעשתה כאשר המצווה אינו כשיר לצוות, או שהמצווה אינו חתם על צוואתו ומדובר בצוואה מזויפת, ועוד שלל מקרים נוספים הכתובים בפסיקה ובחוק.

      על מנת לסתור צוואה למשל, יש להוכיח את העילות על מנת לשכנע את בית המשפט כי המצווה ערך את הצוואה שלא בידיעה, ו/או במצב כשירות שאינו תקין, ו/או תחת השפעה בלתי הוגנת וכו'.

      על מנת לטעון כי יורש זכאי להצטרף לירושה (למשל ילד מחוץ לנישואין, ידועה בציבור וכו') יש להוכיח את הדברים לבית המשפט.

      נסיבות אלו, עלולות להוביל לסכסוכי ירושה קשים מאוד, וניהול מלחמה בבית המשפט שתביא להוצאות כספיות רבות מאוד על הצדדים.

      סכסוכי ירושה נוצרים כאשר הצוואה ואו הירושה על פי דין אינם תואמים את המצב בפועל

      מתי יש סיכוי לפתור סכסוכי ירושה בלי להגיע לבית המשפט?

      שיח מכובד בין הצדדים – הידברות תמיד טובה. מומלץ לצדדים לנסות לשבת כמו שצריך ולפתור את המחלוקות בניהם ו/או להגיע לפשרה מסוימת שתספק את כולם (או שלא תספק אף אחד שכן ידוע כי הסכם טוב הוא כזה שאף אחד לא מרוצה ממנו).

      רצוי להיפגש במקום ציבורי, על מנת לשמור על השיח המכבד, ולהציע מגוון פתרונות יצירתיים בכדי ליישר את ההדורים בין הצדדים ולמנוע הוצאות כלכליות על מי מהצדדים.

      כל פתרון אליו יגיעו הצדדים הוא מקובל, שכן בהסכם ניתן להסכים על הכל, להבדיל מבית המשפט שבמסגרת התיק יאלץ לתת פסק דין בו יהיה צד זוכה, וצד מפסיד.

      הליך גישור – דרך מצוינת לפתירת המחלוקת בין הצדדים היא במסגרת הליך גישור, בה נמצא אדם בעל מומחיות לגישורים בין הצדדים ויכול לסייע להם לפתור את הסכסוך בניהם באיטיות ובצורה סבלנית ומקצועית. המגשר נפגש עם הצדדים בין פגישה אחת למספר פגישות (הכל בהתאם למורכבות הסכסוך, מספר היורשים, וכמות הרכוש והנכסים) מקשיב להם, ומציע מגוון פתרונות לצורך פתירת הסכסוך למטרת פשרה בניהם.

      המגשר אינו כפוף לסדרי הדין ויש לו אפשרות להציע כל מה שעולה על רוחו על מנת לפתור את המחלוקת (בניגוד לבית המשפט), הגישורים אינם משפט, מתנהלים "שלא לפרוטוקול" והם נעימים יותר. הליך זה יכול לחסוך לצדדים מאות אלפי שקלים בניהול הליכים ארוכים ומייגעים שגם יגרמו לקרע עמוק שלא יהיה ניתן לתיקון לאחר מכן.

      לסיכום, סכסוכי ירושה הם קשים ביותר, המנוח זה שהיה ואיננו עוד, הלך לעולמו, הצדדים עומדים ונלחמים אחד בשני על כספו ורכושו, ויש להבין מה היה רצונו האמיתי של המנוח על מנת לכבד את משאלת לבו. התהליך קשה מאוד, בעל רגשות רבים, כעס ופגיעה אישית קשה, ולכן, מומלץ קודם כל להתייעץ עם עורך דין ירושה מבין בתחום לבחון את סיכוי התיק והצלחתכם, שכן גם הפן הרגשי וגם ניהול הליך שכזה, גובים מחיר כבד מאוד.

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף