Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    בת זוג לשעבר זכתה בכספי ביטוח החיים של מנוח שנפטר בנסיבות מסתוריות

    בית המשפט לענייני משפחה בקריות דחה לאחרונה בקשה של יורשי המנוח לבטל את המוטבות של בת הזוג לשעבר של אביהם בביטוח החיים שלו.

    השופטת קבעה כי על פי חוק חוזה ביטוח על מנת לבטל מוטב בביטוח החיים, על המבוטח להודיע בכתב למבטח על שינוי המוטב, המנוח לא פעל כך ועל כן בת הזוג לשעבר שנותרה מוטבת בביטוח החיים שלו, זכאית לכספי הביטוח.

    תוכן עניינים

    המנוח לא ביטל מעולם את מוטבות בת הזוג לשעבר בביטוח החיים שלו

    המנוח ניהל קשר זוגי במשך 7 שנים עם בת זוגו לשעבר, במהלכו חתמו שניהם על הסכם חיים משותפים וצוואות הדדיות, ופעלו יחד לרשום אחד את השני כמוטבים בביטוח החיים של כל אחד מהם.

    לאחר שנפרדה דרכם של בני הזוג, האישה פעלה מיידית לבטל את הסכם החיים המשותפים ואת הצוואה ההדדית, שלחה הודעה לחברת הביטוח על שינוי המוטבים בפוליסה שלה, והודיעה למנוח כי שינתה את המוטב בביטוח החיים שלה. מעט לאחר מכן ביטל המנוח את צוואתו, אך לא הודיע לחברת הביטוח שלו על ביטול בת הזוג לשעבר כמוטבת. לאחר כשנה וחצי המנוח נעלם, ולאחר כשבועיים גופתו נמצאה.

    לבקשת ילדי המנוח התקבל צו ירושה לפיו יורשיו הם שלושת ילדיו בחלקים שווים. לאחר קבלת צו הירושה ביקשו הילדים לקבל גם את כספי ביטוח החיים שלו, לכן פנו הילדים לבית המשפט בבקשה לקבוע כי בת הזוג לשעבר של המנוח שהייתה מוטבת בביטוח החיים שלו, לא זכאית לכספי הביטוח.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ביטול הסכם חיים משותפים וביטול צוואה לא מבטלים את המוטב בביטוח החיים

      הילדים טענו שביטול הסכם החיים המשותפים והצוואה, מבטל גם את רישום המוטב בביטוח החיים. המנוח לא שלח הודעת ביטול כי היה לו ברור שהמוטבות של בת הזוג בביטוח החיים התבטלה יחד עם ההסכם והצוואה.

      בת הזוג לשעבר טענה שבהתאם לדין כל עוד המנוח לא הודיע לחברת הביטוח שהוא מבטל אותה כמוטבת היא זכאית לכספי ביטוח החיים שלו. לטענתה, היא עצמה הודיעה לחברת הביטוח שלה על ביטול המנוח כמוטב, ולאחר מכן הודיעה על כך למנוח, והוא בחר באופן מודע שלא לבטל אותה כמוטבת מסיבותיו שלו, ועל כן היא זכאית לכספי הביטוח.

      לא ניתן לבטל את המוטבת בביטוח החיים לאחר מותו של המנוח

      השופטת גילה ספרא-ברנע קיבלה את טענות בת הזוג לשעבר. חוק חוזה ביטוח קובע שכדי לבטל מוטב בביטוח יש להודיע בכתב למבטח על ביטול או שינוי המוטב לפני מותו של המבוטח.

      השופטת דחתה את טענת הילדים שהסכם החיים המשותפים, הצוואה וההסכם עם חברת הביטוח הם כהסכם אחד ושביטול אחד מהם מבטל את השאר, וקבעה שכל אחד מהמסכים הללו הוא מסמך אחר, שיש לבטל אותו באופן שונה. הצוואה בוטלה על ידי המנוח שהבין שעליו לבטל אותה למרות שהסכם החיים המשותפים כבר בוטל. לעומת זאת, המנוח בחר שלא לבטל את בת הזוג לשעבר כמוטבת בביטוח מסיבותיו שלו, בין אם באופן מודע ומכוון ובין אם בנסיבות של דחיינות.

      לבסוף דחתה השופטת את תביעת הילדים וקבעה כי על חברת הביטוח להעביר את כספי הביטוח לבת הזוג לשעבר של המנוח וחייבה את ילדי המנוח בהוצאות משפט.

      כאשר בני זוג נפרדים עליהם לזכור לשנות מוטבים בביטוחים השונים

      איש אינו יודע את יום מותו, ולכן בעת פרידה בין בני זוג, יש לזכור ולא להשתהות עם שינוי המוטבים בביטוחים השונים.

      במקרה שלפנינו המנוח לא שלח הודעת שינוי מוטב לחברת הביטוח לאחר הפרידה, ומעט לאחר מכן מצא את מותו בנסיבות טראגיות ולא צפויות. לאחר מותו, ילדיו גילו להפתעתם שבת זוגו לשעבר נותרה המוטבת בביטוח החיים שלו, וכך הפסידו את כספי הביטוח של אביהם.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 5771-02-19 פלונים נ' אלמונית

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף