Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    למה לערוך צוואה רק אצל עו"ד שמבין היטב בסכסוכי ירושה?

    ידוע הוא, כי אדם עורך צוואה בחייו על מנת ליצור וודאות כלכלית ליורשיו לאחר מותו. המלכוד: על מנת שצוואה תהיה כשרה ותקפה ותוכל באמת למנוע סכסוכי ירושה עתידיים בין היורשים ולחסוך מהם שנים של מאבקים משפטיים, הוצאות כספיות ועוגמת נפש רבה, צריך שהצוואה תיערך באופן מקצועי ותכלול (או שלא תכלול) את כל הדרוש בהתאם לחוק ולנהוג באותה העת.

    למה לערוך צוואה רק אצל עו"ד שמבין היטב בסכסוכי ירושה?

    לפיכך וכפי שלא ניגש להחליף בלמים ברכב במוסך המתמחה בזגוגיות לרכב, יש להקפיד ולבחור עורך דין סכסוכי ירושה אשר יוכל לערוך צוואה שאף תעמוד בדרישותיו וברצונו של המצווה, אך בד בבד תתכתב עם דרישות החוק ותוכל למנוע סכסוכים עתידיים.

    תוכן עניינים

    "עשה זאת בעצמך"? – לא במקרה של צוואה

    לא אחת אנשים מבקשים לחסוך ולא לשלם שכר טרחה לעו"ד בחושבם ששיטוט ברשת ובאתרי מידע, יכולים להכשירם לערוך צוואה תקפה וכשרה. בפועל – צוואות עצמיות רבות "מותקפות" על ידי יורשים לא מרוצים לאחר פטירת המצווה ורובן, נפסלות בסופו של יום על ידי בית המשפט והתוצאה? רצון הנפטר לא מקוים כלל או חלקית.

    "הזול יעלה ביוקר" – עריכת צוואה על ידי עו"ד שאינו מתמחה בדיני ירושות וצוואות

    לעיתים פונים מצווים לקרובי משפחה או מכרים שהינם עורכי דין שאינם עוסקים כלל בדיני ירושות וצוואות על מנת שיערכו עבורם צוואה ושוב, על מנת לחסוך שכ"ט.

    והתוצאה? עו"ד שאינו בקיא בתחום ואינו מכיר את ה"מוקשים" הקיימים, מבקש "לעשות טובה" למצווה ועורך צוואה שבסופו של דבר ובמקרים רבים, ניתן יהיה להתנגד לה בבית המשפט ולהביא לפסילתה המלאה או החלקית – ושוב רצון המת נזנח.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדוע צריך וכדאי עו"ד העוסק בדיני ירושות לעריכת צוואה?:

      לעו"ד הבקיא בתחום יתרונות רבים מעצם עיסוקו העיקרי בתחום זה, כאשר בין היתר:

      1. עוה"ד בקיא בדרישות הטכניות של חוק הירושה – כלומר, אילו פרטים חייבים להופיע בצוואה (שמות, פרטי זיהוי של הצדדים, פרטי זהות של הנכסים, תאריך, חתימה וכו').
      2. עוה"ד הבקיא בדרישות המהותיות של חוק הירושה – כלומר, עו"ד יוודא שלא ניתן יהיה להתנגד לצוואה לאחר פטירת המצווה או יצמצם ככל שניתן בנסיבות העניין את אפשרויות ההתנגדות, כמו למשל, על מנת למנוע טענה של "השפעה בלתי הוגנת" על המצווה, עוה"ד ידאג כי תצורף חוות דעת רפואית עדכנית לגבי המצווה.
      3. עוה"ד ידע להתאים את הוראות הצוואה לרצון המצווה.
      4. עוה"ד יידע לייעץ למצווה כיצד לחמוק מתשלומים מיותרים שיכול ויחולו על יורשיו לאחר חלוקת העיזבון (תכנון מס).

      עוה"ד יידע לייעץ למצווה כיצד לחמוק מתשלומים מיותרים שיכול ויחולו על יורשיו

      ניסיון מעשי בהגנה על צוואות בבתי משפט- רק לעו"ד העוסק בדיני ירושות וצוואות

      למרבה הצער אך מכורח המציאות, לעיתים קרובות יהיו יורשים לא מרוצים שחשים מקופחים או מרומים מהוראות הצוואה (ולעיתים, אף מטעמים של בצע כסף, נקמנות או אינטרסים פסולים אחרים) ולכן, יגישו לצוואה ויבקשו לפסול אותה בבית המשפט.

      אם כן ולו המצווה אכן ערך את הצוואה מלכתחילה באמצעות עו"ד, הרי שברוב המקרים, ניתן יהיה להגן על הוראות הצוואה ועל רצון המצווה אף בבית המשפט ולהביא לדחיית ההתנגדות ולרוב, אף תוך חיוב המתנגד בהוצאות משפט.

      סביר להניח, כי לו לא נערכה הצוואה על ידי עורך דין מלכתחילה, הרי שרוב הסיכויים שחסרה היא הוראה או התייחסות מהותית אחרת או שלא נערכה בדיוק נמרץ להוראות החוק ולכן, רוב הסיכויים שניתן יהיה לפסול את הצוואה כולה או הוראה מהוראותיה ובכל מקרה, רצון המת לא יכובד כפי שביקש הוא טרם מותו.

      תכנון חלוקת עיזבון אדם, זהות יורשיו ואופן החלוקה, אינו דבר של מה בכך ולכן, עריכת צוואה על ידי עו"ד שזוהי מומחיותו וזהו עיסוקו, תהיה בהכרח יעילה יותר ובהכרח תעניק ביטחון למצווה, כי אכן וביום הרלוונטי, הוא יצליח למנוע סכסוכים בין אהוביו ורצונו יכובד.

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף