Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    כיצד לערוך צוואה כשבבעלותך נכסים בחו"ל? (מדריך משפטי)

    כאשר אדם עורך צוואה, ברצונו הרי לכלול את כל נכסיו, כספיו וזכויותיו בארץ אך גם בעולם תחת עיזבון אחד ולקבוע כיצד יחולק עיזבון זה ובין אילו יורשים שיבחר ולכן, חשוב שיבין, כי צוואה הנערכת בהתאם לחוקי מדינת ישראל, אינה צוואה אוניברסלית המוכרת בפני כל.

    כיצד לערוך צוואה כשבבעלותך נכסים בחו"ל? (מדריך משפטי)

    על מנת שמצווה יוכל להיות סמוך ובטוח כי אף נכסיו שמעבר לים יחולקו בהתאם לרצונו בין יורשיו, עליו לוודא מהי הדרך הנכונה והבטוחה ביותר לעשות כן, משפטית, חוקית וכלכלית, אם באמצעות צוואה אחת ואם באמצעות מספר צוואות ומאילו "מוקשים" עליו להיזהר בדרך.

    תוכן עניינים

    עריכת צוואה – עדיפה בכל מקרה

    בכל מקרה, כידוע, עדיפה צוואה המסדירה את היקף העיזבון ואת אופן חלוקתו בין היורשים, כדרך הבטוחה ביותר להגשמת רצונו האחרון של אדם בהנחה, כמובן, כי הצוואה נערכה בהתאם להוראות ותהיה חפה ככל הניתן, מטענות פסלות עתידיות.

    מה כאשר העיזבון כולל נכסים במדינות זרות?

    כאשר בבעלות המצווה נכסים אף במדינות זרות ועל מנת שנכסים אלה יחולקו לאחר פטירתו בהתאם לרצונו בלבד, עליו לשים ליבו בעת עריכת צוואתו ולהיזהר מה"מוקשים" הבאים:

    1. נכס במדינה זרה – כפוף לחוקי אותה המדינה, לרבות מיסים החלים עליו לפיהם ולכן, חייב כי הצוואה תהיה כפופה לאותם חוקים בהתייחס לאותם נכסים.
    2. כללי עריכת צוואה במדינה זרה – לכל מדינה דיני ירושה וכללי עריכת צוואה משלה וצריך להבטיח כי הוראות הצוואה יתאימו להוראות חוק הירושה באותה מדינה זרה, בהתייחס לאותם נכסים רלוונטיים שאחרת, יבוטלו.
    3. עיקרון החופש להוריש- במדינת ישראל זהו עיקרון מנחה בכל הוראות החוק, אך ישנן מדינות בהן עיקרון זה כלל לא חל או שחל חלקית ולכן, צריך לשים לב שהוראות הצוואה אינן סותרות עקרונות של המדינה הזרה שאחרת, אף פה, יבוטלו.
    4. תשלום מס ירושה – בישראל לא חל מס זה, אך ישנן מדינות רבות שכן חל ומשכך, חשוב לשים לב כיצד להתייחס לזה בצוואה שאחרת, יורשי המנוח ישלמו כספים רבים בגין מס זה, שרוב הסיכויים ניתן היה למנוע.
    5. מדינות שלא מכירות בצוואה ישראלית כלל.
    6. מדינות שדורשות אישור משפטי לצוואה זרה.
    7. מדינות זרות שפרוצדורות הטיפול הרגיל שלהן בצוואות הינו בלתי סביר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      המומלץ ביותר – צוואות נפרדות!

      נראה כי הדרך הטובה והבטוחה ביותר להבטיח חלוקת נכסים בחו"ל ליורשים בהתאם לרצון המנוח, הינה עריכת צוואות נפרדות, כך:

      1. צוואה ישראלית – לנכסים המצויים בישראל, העונה על דרישות חוק הירושה בישראל.
      2. צוואה זרה – לנכס המצוי במדינה זרה (ואם יש מספר נכסים במספר מדינות אז מספר צוואות זרות)- העונה בדיוק נמרץ על דרישות חוקי הירושה באותה מדינה זרה.

      בבחירה בדרך של צוואות נפרדות, יש גם משום "חיסכון" של פרוצדורת קיום צוואה ישראלית בחו"ל, הכוללת תרגום נוטריוני, אישור אפוסטיל ועוד איסוף מסמכים ואישורים הנדרשים במדינה הזרה.

      בבחירה בדרך של צוואות נפרדות, יש גם משום "חיסכון" של פרוצדורת קיום צוואה ישראלית בחו"ל

      בכל מקרה – הכרחי עורך דין המומחה אף בדיני המדינה הזרה

      גם אם בחר מצווה בדרך של צוואה אחת משולבת וגם אם בדרך של מספר צוואות, בכל מקרה הכרחי כי יתייעץ עם עורך דין ירושה הבקיא בחוקי אותה מדינה זרה, על מנת שיוכל לוודא כי הוראות הצואה (או הצוואות) חוקיות, תקפות ונעשות בהתאם לכללי המדינה הזרה שאחרת, שבוטלו הרי.

      לסיכום הדברים, נראה כי המונח "סוף מעשה במחשבה תחילה" היפה טרם עריכת צוואה "רגילה", יפה כפליים כאשר המדובר על עריכת צוואה כשבבעלות המצווה נכסים בחו"ל וכדאי לשקול במסגרת השיקולים השונים טרם רכישת נכס בחו"ל, גם את שיקול אפשרות ואופן הורשתו בעתיד.

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף