Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    עורך דין לענייני ירושה שישמור על האינטרסים שלך!

    כעורך דין לענייני ירושה אני יודע כמה התפקיד שנטלתי על עצמי הוא בעל משקל ומשמעות.

    כמי שעוסק שנים רבות בתיקי ירושה אני יודע שבד"כ הלקוחות שלי מגיעים אליי ברגעי המשבר הקשים של האובדן והשכול.

    אני מודע לאחריות הרבה המוטלת על כתפיי – כשבמידה רבה, הייצוג המשפטי הוא שיכול לעשות את ההבדל שבין הליך ירושה מר השאיר משפחה מפולגת וקרועה, לבין הליך ירושה שישמור על האינטרסים שלך ועל אחדות המשפחה!

    עורך דין לענייני ירושה

    תוכן עניינים

    כעורך דין לענייני ירושה, המשימה שלי היא לשמור על האינטרסים שלך

    כעורך דין בעל ידע, ותק וניסיון בענייני ירושה, אני אדע לשמור על הזכויות והאינטרסים שלך. הנה כמה דברים שחשוב לי לספר, אשר מבחינתי הם חלק מהאופן שבו אני רואה את התפקיד שלי:

    1. אני יודע מה צריך לעשות כדי לערוך צוואה תקפה, שתצמצם את הסיכוי לכך שתוגש התנגדות לצוואה, ויגביר את הסיכוי לכך שרצונך יתקיים במלואו, לאחר אריכות ימים.
    2. כעורך דין לענייני עליי יסייע לכל היורשים – להגיע להסכם בין יורשים, גם במקרים של מחלוקת ביניהם. בכל תיק שאני מייצג חשוב לי שהיורשים יחלקו את העיזבון, באופן שתואם את הצורך שלהם, במינימום חיכוכים ביניהם, תוך שהם שומרים על אחדות המשפחה.
    3. כעורך דין לענייני ירושה אני אסייע ליורשים להתגונן מפני התנגדות לצוואה שהוגשה שלא בצדק, ולקיים את הצוואה כלשונה.
    4. כעורך דין לענייני ירושה אני אלחם ללא חת כדי לסייע ליורשים שנפגעו זכויותיהם בעיזבון, להתנגד לצוואה, במקרים בהם הצוואה אבדה, הושמדה או זוייפה.
    5. כעורך דין לענייני ירושה אני אעמוד כחומה עבור לקוחותיי שנאלצים להתנגד לצוואה, במקרים בהם הצוואה היא פגומה, המנוח לא היה צלול בדעתו, היורשים האחרים השפיעו על המנוח באופן בלתי הוגן או שהם התערבו בעריכת הצוואה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אני לא אאפשר לאף אחד לנשל אותך מהירושה

      כולנו שמענו סיפורים כואבים על ילדים מסורים, שנושלו מהירושה של הוריהם העשירים, או על בן זוג שנושל מהירושה, לאחר עשרות שנים של זוגיות צמודה. נישול מהירושה הוא כואב ופוגע ברמה האישית, ובסופו של יום גם באופן כלכלי.

      כעורך דין לענייני ירושה עליי לחקור ולבחון את כל הפגמים בצוואה, ולא לאפשר שינשלו אותך מהירושה. אני יודע כיצד לזהות קשיים בצוואה; אני יותר כיצד לאתר פגמים בצורה או בתוכן הצוואה; אני יודע לבחון פגמים בצלילות המצווה ובקיומה של השפעה בלתי הוגנת של אדם אחר על המנוח או התערבות של יורש אחר בעריכת הצוואה של המנוח.

      השורה התחתונה: אני אסייע לך לקבל את החלק שלך, בעיזבונו של המנוח.

      רק עורך דין עם ותק וניסיון בדיני ירושה ראוי שיטפל בתיק שלך

      עורך הדין שתבחרו לטפל בענייני הירושה שלכם, חייב להבין את רזי חוק הירושה הסבוך, להכיר את הפסיקה המתחדשת עם הזמן, ולהיות בעל ניסיון בניהול ההליכים המורכבים אצל הרשם לענייני ירושה ובבית המשפט לענייני משפחה.

      הליכי ירושה הם הליכים רגישים, המערבים סכסוכי משפחה עתיקים עם אבל ואובדן על מות המנוח. חשוב לשים לב שעורך דין לענייני ירושה שבחרתם הוא בעל יכולת לנהל משא ומתן במצבים רגישים כל כך. עורך דין מתאים באמת יכול להוביל אתכם לצלוח את הליכי הירושה בהסכמה, ובתקווה גם להצליח להגיע להסכם בין יורשים באופן שיקצר את התהליך.

      אל תוותרו על עורך דין בעל רגישות גבוהה למצבכם, עו"ד שיהיה קשוב לרחשי לבכם בשעתכם הקשה, יהיה זמין ופנוי אליכם, והכל תוך שהוא מסייע לכם לקבל את מבוקשכם.

      אני מקווה שניחתי בכל התכונות והאיכויות שאני מציע לכם לחפש בעורך הדין שאתם מבקשים לעצמכם.

      כן, עורך דין לענייני ירושה יכול לאפשר את שינוי חלוקת העיזבון

      עיזבון יכול להיות מחולק באופן שונה ממה שנקבע, בין אם על פי דין ובין אם על פי צוואת המצווה. אחת הדרכים לכך נקראת "הסדר ירושה בין יורשים". מדובר בהסכם שמומלץ שייערך בכתב על ידי עורך דין לענייני ירושה. כל היורשים צריכים להסכים לחלוקה החדשה של העיזבון.

      עורך דין לענייני ירושה צריך להדגיש בפני היורשים ולהקפיד על כך שההסדר ניתן לביצוע לפני מתן צו הירושה או צו קיום הצוואה, קרי בטרם קבלת העיזבון. אם ההסדר מבוצע לאחר מכן, דינו כדינו של כל הסכם בין בעלי רכוש והוא לא פטור ממס.

      הדרך השנייה לשינוי חלוקת העיזבון נקראת "הסתלקות יורש מהעיזבון".

      פירושה – ויתורו של יורש מסוים על קבלת כל חלקו בעיזבון, או חלק מחלקו. כדי לעשות כן, אותו יורש צריך להגיש לרשם לענייני ירושה או לבית המשפט, לפני חלוקת העיזבון, תצהיר ולציין בו את פרטי הזהות שלו, את שיעור ההסתלקות שלו וכן לציין לטובת מי הוא הסתלק. כדי שהתצהיר יהיה תקף, הוא חייב להיות כתוב וחתום על ידי עורך דין לענייני ירושה. כלומר, ללא עורך דין לענייני ירושה, יורש לא יכול להסתלק מעיזבון, גם אם הוא וכל יתר היורשים מעוניינים שיעשה כן.

      כן, עורך דין לענייני ירושה יכול להוביל לפסילת צוואה בגין השפעה בלתי הוגנת

      עורך דין לענייני ירושה יכול שלא רק לגרום לשינוי חלוקת עיזבון, אלא גם לפסילה מוחלטת של צוואה, אם למשל, מוכח שהיא נכתבה תחת השפעה בלתי הוגנת.

      טענה להשפעה בלתי הוגנת יכולה להיטען על ידי כל אדם בעל זיקה כלשהי לצוואה. פירוש טענה זו הוא שהמצווה ערך את צוואתו כשהופעלו עליו איומים/לחצים כלשהם, הוא היה תחת רמייה וכדומה. כלומר, הצוואה לא משקפת את רצונו האמיתי של המצווה ולכן דינה להיפסל.

      כדי שתהיה אפשרות שהצוואה אכן תיפסל, על המתנגד (שלרוב הוא יורש שחש שקיבל בצוואה חלק קטן מהחלק שהגיע לו בפועל) להגיש התנגדות לקיום הצוואה, בטרם ניתן צו קיום הצוואה.

      במסגרת הגשת התנגדות לירושה, על המתנגד לצרף לבקשתו תצהיר מאומת בפני עורך דין לענייני ירושה התומך בעובדות ההתנגדות. ללא תצהיר זה, השאלה אם אכן לפסול את הצוואה או לא – כלל לא מגיעה לדיון.

      בנוסף, כדי שהצוואה אכן תיפסל, המתנגד צריך להוכיח שהמצווה לא היה עצמאי מבחינה מנטלית וגופנית כשערך את צוואתו, שבין המצווה לבין יורש אחר, שנהנה מחלק גדול יותר בעיזבון (להלן: "הנהנה"), התקיימו תנאי תלות וסיוע מקיף למדי, שבימיו האחרונים לא היה קשר בין המצווה לבין אנשים אחרים שאינם הנהנה, וכן שהנהנה היה מעורב למדי בעריכת הצוואה.

      עורך דין לענייני ירושה יודע, עקב נסיונו הרב, מה צריך המתנגד לעשות כדי להוכיח שארבעת התנאים הנ"ל מתקיימים, ובכך להוביל לפסילתה של הצוואה.

        פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        איתך, ברגעים המורכבים של סכסוכי הירושה

        אני יודע כמה קשה לשאת את ההרגשה שמנשלים אותך מהירושה, שעולה החשש שאחד האחים השפיע על ההורים בצורה לא הוגנת, שפתאום אתה מגלה שהמשפחה שלך – נגדך. מדובר כאן בהרבה מעבר לעניין הכספי. מדובר לשיטתי בדיני נפשות ובחיי משפחות.

        כעורך דין העוסק שנים בייצוג בענייני ירושות וצוואות אני רואה בתפקיד שלי שליחות. פעמים שאני מצליח לאזן חוסר צדק משווע, פעמים שאני מצליח להוביל בני משפחה לקבל בהכנעה ובענווה את רצון המצווה. מעל לכל, כשאני מצליח לעשות את תפקידי תוך הצלת קשרי המשפחה – אין מאושר ממני.

        שאלות נפוצות

        כיצד נכון לבחור עו"ד לענייני ירושה?

        ישנם מספר קריטריונים חשובים שלא כדאי להתפשר עליהם בבחירת עו"ד לענייני ירושה:

        זמינות:
        כמעט כל פנייה לעו"ד נעשית עקב צורך ו/או רצון לפתור בעיה כלשהי מהר ככל הניתן. משפט זה תקף במיוחד כשמדובר בענייני ירושה, שכן לרוב מספר היורשים עומד על יותר מאדם אחד, ולאיש מהיורשים אין כל עניין שהטיפול בדבר הירושה שהם אמורים לקבל יימשך מעבר לצורך.

        עקב כך, זמינותו של עוה"ד לענייני ירושה – חשובה ביותר. כך היורש/ים יוכל/ו לקבל ממנו עדכונים שוטפים בכל הקשור לטיפול בפנייתם. כמו כן, זמינותו של עוה"ד תמנע ביצוע כפול של פעולות או אי-ביצוע פעולות חשובות, וכן תהפוך את זמן הטיפול בפנייה לקצר באופן יחסי, מה שיכול לחסוך ללקוחות לא מעט כסף.

        התמחות בענייני ירושה בלבד:

        חשוב לוודא שעורך הדין מתמחה רק בענייני ירושה, שכן אם הוא מתמחה בתחומים משפטיים נוספים, ייתכן שהידע שלו בתחום הירושה (וכן בכל שאר התחומים שבהם הוא מתמחה) הוא כללי מדי ולא מספיק רחב.

        כימיה בין עורך הדין לבין הלקוח:

        אמנם עורך הדין אינו חברו של הלקוח, והקשר בין השניים הוא מקצועי בלבד, אך כשמדובר בענייני ירושה, ובכלל בענייני משפחה, לעתים קרובות על הלקוח לשתף את עורך דינו גם בעניינים פחות נעימים מחייו הפרטיים, וחשוב שהוא ירגיש בנוח לעשות כן.

        בנוסף לכל אלה, חשוב להשיג המלצות מלקוחות עבר של עורך הדין, וכן לוודא ששכר הטרחה שהוא דורש אינו מופרז.

        מתי מומלץ להיעזר בעו"ד לענייני ירושה גם כשאין חובה כזו?

        לא בכל מקרה הקשור לירושה או לצוואה, חובה להיעזר בעורך דין לענייני ירושה. אחת מהדוגמאות לכך היא צוואה בכתב יד.

        כשמה כן היא, מדובר בצוואה שנכתבת בכתב ידו של המצווה. כל אדם באשר הוא יכול לערוך צוואה שכזו, ללא תשלום כלשהו וללא צורך בעדים, ואף כאמור ללא צורך בעורך דין לענייני ירושה.

        בנוסף, אין כל איסור בחוק על שינוי כלשהו של צוואה בכתב יד. ואולם, מכיוון שצוואה בכתב יד ניתנת לניסוח באופן עצמאי לחלוטין – שינוי בה יכול שלא לתת מענה על השאלה מה המצווה רצה להביע לנוכח השינוי.

        לכן, מומלץ בכל זאת להיעזר בעורך דין לענייני ירושה, על מנת לערוך צוואה בנוכחות עדים, למען הבטחת מימוש רצונו של המצווה. דוגמא זו מלמדת שגם כשאין חובה להיעזר בעורך דין לענייני ירושה, חשוב מאוד, בכל זאת, לעשות כן.

        מתי עו"ד לירושה ימליץ להתנגד לצוואה? 

        עו"ד ירושה ימליץ להתנגד לצוואה אם הוא יאמין שניתן להוכיח שהיא מקפחת את היורש שאותו הוא מייצג, ו/או את קיומם של ארבעה מבחנים מצטברים (מבחני השפעה בלתי הוגנת):

        המצווה לא היה עצמאי מבחינה גופנית ומנטלית בעת עריכת הצוואה

        היחסים בין המצווה לבין היורש שקיבל חלק גדול יותר מהעיזבון (להלן: "הנהנה") היו יחסי תלות וסיוע. ככל שהסיוע היה משמעותי יותר, קיים סיכוי גדול יותר שייקבע שהמצווה ערך את הצוואה כשהיה תחת השפעה בלתי הוגנת

        בעיקר באחרית ימיו, הקשר בין המצווה לבין יורשיו מלבד הנהנה, וכן הקשר בין המצווה לבין כל אדם אחר בכלל – נותקו

        מעורבות הנהנה בעריכת הצוואה הייתה משמעותית (לדוגמא, קישר בין המצווה לבין עורך הדין שסייע לו בעריכת הצוואה)

        יש לציין, שניתן "להעביר" את נטל ההוכחה לשאר היורשים, שלא מתנגדים לצוואה. אז, עליהם להוכיח שלמרות טענותיו של המתנגד לצוואה, היא דווקא משקפת את הרצון האמיתי של המצווה. הדבר נפוץ בעיקר כאשר הצוואה מכילה פגמים צורניים (כמו אי חתימה של המצווה ו/או של העדים עליה). בהיעדר חשד לקיפוח היורש, או להשפעה בלתי הוגנת, צפוי עו"ד ירושה לממש את הצוואה.

        אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

        לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
        פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

          מידע חשוב נוסף