Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    למה חשוב לצרף חוות דעת רפואית לצוואה (מדריך משפטי)

    אדם עורך צוואה מתוך מחשבה עתידית להסדיר את רכושו וזכויותיו בין יורשיו השונים לאחר פטירתו. אך בכך לא די. האדם "הפשוט" אינו מודע למוקשים הרבים הקיימים בדרך לכיבוד צוואתו האחרונה, כאשר מוקש ידוע, הינו טענה כאילו היה המצווה לא כשיר מבחינה רפואית או קוגניטיבית כאשר ערך את הצוואה- מה שיכול להביא לפסלותה.

    למה חשוב לצרף חוות דעת רפואית לצוואה (מדריך משפטי)

    לפיכך ועל ידי צירוף חוות דעת רפואית שיכולה להראות כי המצווה הבין על מה חתם, איך ולמה, אף כאשר מתעורר ספק הקל שבקלים, ניתן יהיה להימנע ולפחות מרוב המצבים הבעייתים בעתיד העלולים לסכל את קיום הצוואה כפי שהמצווה רצה.

    תוכן עניינים

    צירוף חוות דעת רפואית לצוואה- המלצה ולא חובה

    אין חובה לצרף חוות דעת רפואית לצוואה, אך כאשר לעורך הדין עורך הצוואה, קיים איזשהו חשש כי המצווה העומד מולו אינו מבין באופן מלא את משמעות עשיית הצוואה, יותר ממומלץ לבקש מהמצווה לקבל חוות דעת רפואית חד משמעית בדבר כשירותו.

    באילו מצבים אין לוותר על צירוף חוות דעת רפואית לצוואה?

    ישנם מצבים, בהם אל לו לעורך הצוואה לוותר על צירוף חוות דעת רפואית, הגם במחיר של לא לערוך את הצוואה כלל(!) ובין היתר:

    1. כאשר האדם מבוגר מאוד.
    2. כאשר האדם נוטל תרופות קבועות (לב, לחץ דם, סוכר וכיו"ב).
    3. כאשר האדם חולה מאוד.
    4. כאשר נראה כי האדם לא צלול או לא מיושב בדעתו (גם אם אין מחלה או הפרעה נפשית הנראית לעין).
    5. בכל מקרה אחר בו נראה לעורך הצוואה באופן סובייקטיבי, כי כדאי לצרף חוות דעת ואפילו ליתר ביטחון בלבד.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      יצוין, כי לעיתים ולמרות המלצות מפורשות של עורך הצוואה למצווה, המצווה יתנגד להביא חוות דעת רפואית הן משום שיקולי כבוד ואגו (טוען שכשיר ומסרב לקבל אופציה אחרת) והן משיקולים כספיים (עלות עריכת חוות דעת רפואית) במקרה כזה, מקצועיות עורך הצוואה על הכף מחד ומאידך, אפשרות סיכול הצוואה בעתיד ולכן, עליו לסרב לערוך צוואה ללא חוות דעת רפואית.

      חוות דעת רפואית – "תרופת מנע" להתנגדויות

      המדובר הוא בכלי החזק ביותר (לאחר ייעוץ עם עורך דין העוסק בתחום צוואות וירושות כמובן) העומד למצווה בכדי להבטיח את קיומה של צוואתו האחרונה ואת רצונו האחרון ולמנוע (לפחות ברוב המקרים), מאבקי ירושה בין יורשיו לאחר פטירתו.

      חוות דעת רפואית (תקינה אשר מקיימת את הוראות הדין), תוכיח כי המצווה היה כשיר בעת עריכת הצוואה וכי הבין מה משמעותה של צוואה, איזה רכוש קיים לו וברצונו לחלק, וגם בין אילו יורשים הוא רוצה לחלק את ירושתו ולמי לא רוצה, נניח, להעניק דבר.

      חוות דעת רפואית (תקינה אשר מקיימת את הוראות הדין), תוכיח כי המצווה היה כשיר בעת עריכת הצוואה

      מועד עריכת חוות הדעת הרפואית – רצוי סמוך ככל הניתן לעריכת הצוואה

      על מנת לחזק עוד יותר את חוות הדעת הרפואית המצורפת לצוואה ואשר מביעה, למעשה, את כשירותו ואת רצונו החופשי של המצווה לחתום עליה ועל מנת למנוע ספקות עתידיים, רצוי ביותר לחתום על הצוואה במועד הקרוב ביותר למועד חתימת חוות הדעת הרפואית.

      חוות דעת רפואית כחלק אינטגרלי מהצוואה – היתרונות הבולטים

      למעלה ממתן ביטחון גדול וחשוב למצווה עוד בחייו כי רוב הסיכויים שצוואתו תקוים כפי שהיא ולא תיפסל בשל פקפוק ברצונו החופשי האמיתי כפי שהובע בה, הרי שבצירוף של חוות דעת רפואית, יצליח המצווה למנוע ועוד בחייו, סכסוכים בין יורשיו, עוגמת נפש רבה והוצאות כספיות גדולות ומיותרות לאחר פטירתו.

      האמור מקבל משנה תוקף, כאשר מנגד יודע המצווה כי לו תבוטל צוואתו כי היה יהיר מכדי להכיר בחשיבות צירופה, או כי ניסה לחסוך בעלויות הכנתה, יחולק עיזבונו בהתאם לחוק ולא בהתאם לרצונו האמיתי.

      נראה, כי אין די בעריכת צוואה, אלא שיש צורך בעריכת צוואה על ידי עורך דין שיכול יהיה לזהות כל סיכון אפשרי במועד הרלוונטי ובהתנהלות נכונה, למנוע אותו כבר עת עריכת הצוואה.

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף