Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    כמה עולה השירות של עורך דין לענייני ירושה?

    כל אדם יצטרך עורך דין לענייני ירושה בשלב כזה או אחר בחייו.

    בין אם לעריכת צוואה ובין אם להגשת בקשה לצו קיום צוואה או בקשה לצו ירושה, או בין אם להגשת התנגדות לבית המשפט במקרה שבו אתם סבורים שקופחתם ו/או שקיים חוסר צדק או שהצוואה נרשמה שלא כדין.

    כמה עולה השירות של עורך דין לענייני ירושה?

    תוכן עניינים

    מהו השירות שנותן עורך דין לענייני ירושה?

    ענייני ירושות וצוואות זה תחום נרחב שבמסגרתו יש עלויות כאלה ואחרות, במאמר זה נשקף את טווח עלויות ניהול התיקים בשוק עורכי הדין, בהתאם לנושאים הקיימים בענייני הירושה, וזאת בשים לב כי כל עורך דין יכול לגבות כאוות נפשו בשל כך שמדובר בשוק חופשי.

    ישנו עורך דין שמעריך את עצמו יקר יותר וכזה שמעריך את עצמו בפחות, יש לציין כי ישנם מחירי מינימום הקבועים בלשכת עורכי הדין שאין לגבות פחות מהם, אולם אין הגבלה למחיר שיכול עורך הדין לבקש ורצוי למצוא עורך דין שיגבה ממכם סכום סביר והולם ולא מופרז למדי.

    הסכומים אותם יגבה לכם עורך הדין אינם כוללים אגרות כאלה ואחרות שיחולו עליכם, למשל: אגרת פרסום למתן צו קיום צוואה ו/או אגרת פתיחת תיקים וכו', מחירי אגרות אלה מפורסמות בתקנות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כמה עולה לערוך צוואה?

      בגין עריכת צוואה יכול ותדרשו לשלם שכר טרחה שנע בין 2,000 ₪ – 5,000 ₪ תלוי במורכבות הצוואה, הנכסים, והאם מדובר בצוואה הדדית או של יחיד. לרוב, עריכת צוואה הדדית תעלה יותר.

      ככל ותרצו שעורך הדין יפקיד את הצוואה עבורכם, יגבה תשלום נוסף ונפרד לצורך כך שינוע בין 800 ₪ – 1,500 ₪.

      כמה עולה להגיש בקשה לצו קיום צוואה או בקשה למתן צו ירושה?

      כאשר אדם הולך לעולמו יש צורך בהגשת בקשה למתן צו ירושה, וככל והמנוח השאיר אחריו צוואה יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה, הגשה זו אינה כוללת הגשת התנגדות לצוואה ככל ויש צורך בכך, ועל כך יסוכם תשלום נפרד.

      עלות הגשת הבקשה לצו קיום צוואה או בקשה למתן צו ירושה נעה בסך של 1,500 ₪ – 2,500 ₪.

      כמה עולה להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?

      הליך התנגדות לצוואה וניהול תיק בהתנגדויות – זה הליכים יקרים מאוד, במסגרתם ידון בית המשפט ויחליט האם לפסול את הצוואה או האם ליתן לה תוקף.

      על מנת להתנגד לצוואה יש לפרט במסגרת מסמך, שיוגש לרשם לענייני ירושה, את העילות שבגינן המתנגד מתנגד למתן צו קיום צוואה, התיק במלואו יעבור לבית המשפט במקום המוסמך ושם ידונו ויתנו החלטות בהתאם לנסיבות.

      בכל תיק, יש לבחון את היקף העבודה הנדרש בו, מורכבות התיק, הזמן שיארך ניהול התיק, וכמות העבודה.

      דרישות ניהול תיק התנגדות לצוואה:

      1. התנגדות לצוואה.
      2. קביעה של מועד לדיון מקדמי שבו ידונו הצדדים בנושאים שבמחלוקת ו/או הליך גישור בין הצדדים ו/או בקשות מקדמיות.
      3. בקשה למתן צווים למשל מומחה רפואי, גרפולוג וכו'.
      4. קביעה של מועד לדיון ההוכחות אם לא הצלחתם להתפשר, הכנת תצהירים וכו'
      5. כתיבת סיכומים ופסק דין של בית המשפט.

      חלק מעורכי הדין עובדים על בסיס אחוזים, שיהיו על בסיס תוצאות, ואז אחוזי התיק יכולים להיות בין 15% – 30% בצרוף מע"מ.

      חלק מעורכי הדין עובדים על בסיס אחוזים, שיהיו על בסיס תוצאות

      חלק מעורכי הדין יעבדו על בסיס ואחוזים, למשל יגבו על ניהול התיק בין 50,000 ₪ – 100,000 ₪ ובצרוף לכך יגבו אחוזים נוספים 5%- 10% ממה שישיגו בפועל.
      ישנם עורכי דין שיבקשו לעבוד על שכר טרחה ידוע בראש בלא לגבות אחוזים מהירושה, שכר הטרחה שישולם עבור שירות זה בין 80,000 ₪ – 120,000 ₪.

      לעניין השאלה מה עדיף, שכר טרחה על בסיס אחוזים או שכר טרחה ידוע מראש, זה תלוי ברמת הביטחון שבה אתם מרגישים בתיק שלכם, ברור כי עמלה באחוזים אמנם תתן דרייב לעורך הדין להוציא כמה שיותר אולם הרווח שלו ושכר הטרחה שתשלמו בסופו של דבר יהיו גבוהים יותר מאשר שכר טרחה ידוע מראש.

      יחד עם זאת, ככל והתיק אינו חזק במיוחד עדיף למצוא עו"ד שיגבה אחוזים כך לא תשלמו את מלוא שכר הטרחה הידוע מראש, וככל ולא תהיה הצלחה בתיק לא תשלמו הוצאות ושכר טרחה לצד השני ובנוסף את שכר הטרחה של עורך הדין שלהם.

      היזהרו מעורכי דין שעושים הכל, וגשו לעורך דין שזוהי המומחיות הבלעדית שלו, שכן שכר טרחה נמוך לא אומר שניצחתם את המערכת, אלא עלול להיות חתול בשק, מול עורך דין שאינו מבין דבר ויפסיד לכם את התיק, והזול עולה ביוקר.

      לסיכום, כל עורך דין יכול לתת מחיר על עבודתו ככל שירצה, ואין רף מקסימלי למחירים, מדובר בשוק חופשי. שימו לב כי ענייני ירושה הם נושאים רגישים הדורשים מקצועיות מקסימלית, דיוק, בקיאות וידיעה מופתית, מאוד חשוב לבחור עורך דין ירושה נכון ולא רק בהתחשב בשכר טרחה נמוך, אלא עורך דין שידע את עבודתו.

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף