Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    דוגמה לנוסח צוואה ראוי

    תוכן עניינים

    קצת על התפקיד של צוואה

    תפקידה של הצוואה, הוא למעשה לתת לאדם את ההזדמנות להורות כיצד יש לחלק את רכושו לאחר מותו.

    בעצם, הרעיון שעומד מאחורי כתיבת צוואה, הוא שלאדם קיימת בעלות מסוימת על רכושו גם לאחר מותו. אלא שכאמור הוא לא יכול לעשות ברכוש זה שימוש – ולכן זכותו המלאה היא להחליט מה יעשה עם כלל רכושו עלי אדמות. לפי כללי הירושה הטבעיים נקבע, כי הירושה אמורה להגיע לבן/בת הזוג של הנפטר, וכן לילדיו. עם זאת, במסגרת של נוסח צוואה, אפשר להגדיר אנשים אחרים אשר יהיו היורשים של הנפטר.

    אם אתם רוצים לנסח צוואה, חשוב מאד שתקפידו על הכללים של נוסח צוואה. הכללים הללו חשובים לא רק מן הבחינה הפורמלית. הם גם עוזרים להבין בדיוק מה הייתה כוונתכם, ובכך למנוע סכסוכים משפטיים שונים. לכן, מוצגים כאן מספר דוגמאות לניסוחים שונים של צוואות, מחלקים שונים בצוואה, ע”מ שתבינו במה בדיוק מדובר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כמה דוגמאות מתוך נוסח צוואה

      הפתיחה של הצוואה: נוסח צוואה תמיד נפתח בלשון מעט מליצית, אך נפוצה מאד: “הואיל ואין אדם יודע מה יוליד יום, והואיל וברצוני לערוך צוואה שבה אביע את רצוני והוראותיי השונות בנוגע לרכוש שייעשה בו שימוש לאחר מותי”. זהו אמנם ניסוח בשפה מעט גבוהה, אך הוא נחוץ לרוב, ובא להראות כי הנכם מודעים למעמד החתימה.

      הודאה בצלילות: זהו חלק חשוב מאד בכל ניסוח צוואה, שיש לו גם אופי משפטי – זה החלק שבו אתם מצהירים, כי אתם נותנים את הצוואה בדעה צלולה. מדוע חלק זה חשוב מאד? משום שלאחר מכן סכסוכי ירושה נעים סביב השאלה, האם היורש אכן היה צלול בעת שנתן את הצוואה. חתימה על הודאה מזו היא בעלת השלכה משפטית אם כן לעתיד. לכן לרוב הנוסח יהיה כך: אני הח”ם (שם מלא + ת”ז) הגר ב(כתובת) בהיותי בעל דעה צלולה ומחושבת, ומטעם רצוני הטוב בלבד, וללא כפיה או השפעה חיצונית מצווה כדלקמן.”

      הצוואה האחרונה: כל נוסח צוואה, חייב לציין כי מדובר בצוואה האחרונה והעדכנית ביותר. כמובן שהתאריך של הצוואה עוזר להחליט איזה מהצוואות היא האחרונה והתקפה. יש לציין באופן מפורש בתוך נוסח צוואה, כי הצוואה הנוכחית מבטלת צוואות אחרות שכתבתם בעבר, אם היו כאלה. הנוסח הוא לרוב כך: הנני מבטל ע”י הצוואה הנ”ל כל נוסח צוואה אחרת שמילאתי בימים קודמים, בין אם בכתב ובין אם בע”פ ותוקפן בטל”.

      חלוקת הרכוש: החלק הרביעי בעצם כולל את החלוקה עצמה. כאן יש לרשום את שמות כל היורשים שלכם, בנוסף למספרי תעודת הזהות שלכם. כמו כן, יש לכתוב הוראות מפורטות מה קורה אם אחד מהיורשים נפטר בעצמו, וכיצד הרכוש שלכם יתחלק בחלוקה מחדש. לסיום יש לקבוע מיהו מנהל העיזבון שלכם.

      דוגמה לנוסח צוואה ראוי

      לצרף גם עדויות

      כאשר אתם ממלאים נוסח צוואה, שימו לב שיש גם נוסח מיוחד בכל מה שנוגע לעדים מטעמכם. שימו לב שלעדים אסור להיות אנשים אשר מרוויחים דבר מה מן הצוואה שלכם – ובכך האובייקטיביות שלהם נשמרת.

      לרוב נוסח צוואה בנוגע לעדים יהיה כך: “אנו מצהירים ומאשרים כי אנו מכירים את (שם מלא + ת”ז) וכי כל אחד מאתנו מעל לגיל 18, ואין לנו כל טובה או הנאה מעיזבונו של המצווה, וכי כל אחד מהח”מ חתם על המסמך מרצונו החופשי, ללא כפיה או לחץ.”

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף