Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    איך לבחור נכון עורך דין לטיפול בסכסוך ירושה

    סכסוכי ירושה הם סכסוכים קשים, שלא מומלץ לנהל אותם ללא ייצוג עורך דין. הם עשויים לערב כספים רבים מאוד, ולהוביל לפירוק המשפחה.

    בכוחו של עורך דין לענייני ירושה לשנות את המצב לטובתכם, ואולי אף למנוע את הקרע המשפחתי.

    תוכן עניינים

    זכות הייצוג והזכות לבחור את עורך הדין שייצג בסכסוך ירושה הן זכויות יסוד, אך האם ניתן לבחור כל עורך דין שיטפל בסכסוך ירושה? האם ישנם מקרים בהם עורך דין יפסל מלייצג? וכיצד כדאי לבחור נכון עורך דין לטיפול בסכסוך ירושה?

    האם עורך דין שערך את הצוואה יכול לייצג צד בסכסוך ירושה?

    עורך הדין המשפחתי שלכם ערך את הצוואה של המנוח, אתם מכירים אותו, הוא כבר טיפל לכם במספר תיקים כשנזקקתם לעזרתו, ואתם יודעים למה יש לצפות. אך האם הוא יכול לייצג אתכם גם בסכסוך הירושה?

    ניתן לפנות לעורך הדין שערך את הצוואה על מנת שייצג אתכם בהליך למתן צו קיום צוואה, ואין כל מניעה חוקית לייצוג זה. אך מרגע שמוגשת התנגדות לצוואה בעקבות סכסוך ירושה, עורך הדין שערך את הצוואה אינו רשאי לייצג צד בסכסוך.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האיסור האתי על ייצוג צד בסכסוך ירושה

      כללי לשכת האתיקה אוסרים על עורך דין להעיד בהליך בו הוא מייצג את אחד הצדדים. כפועל יוצא מכך, עורך דין שערך צוואה אינו יכול לייצג צד בסכסוך ירושה, שכן סביר להניח הוא ידרש להעיד על הצוואה.

      האיסור האתי נולד על מנת למנוע ניגוד אינטרסים בין חובת עורך הדין לגלות את האמת לבית המשפט לבין חובתו לשמור על אינטרס הלקוח שלו. כלומר, מטרת האיסור היא שעדות עורך הדין תהיה אמינה, ושלא יטען את הגרסה של הלקוח שלו.

      עורך דין שמייצג צד בסכסוך ירושה עשוי להפסל על ידי בית המשפט

      הפסיקה החמירה בפרשנות כללי האתיקה, והיא קובעת שכאשר מוגשת התנגדות לקיום צוואה שערך עורך הדין, ויש בה טענות שעורך הדין ידרש להעיד כדי להתמודד איתן, הוא יפסל מלייצג את הלקוח, עוד בטרם למתן העדות.

      היוועצו רק בעורך דין שמתמחה בירושות וצוואות

      אתם מכירים עורך דין שטיפל לכם בתיק אחר בהצלחה רבה ואתם סומכים עליו, אך הוא אינו מתמחה בירושה. על אף הצלחתו הרבה בתחומו, הוא אינו בקיא בתחום הירושה וכל התנהלות התיק תהייה גישוש באפלה וכיבוי שריפות, שעלול לעלות לכם כסף רב.

      עורך דין לענייני ירושה, שיש לו הניסיון והבקיאות בתחום, יכיר את הפרקטיקה, ינהל את ההליך באופן אסטרטגי ומחושב, ידע כיצד לנהוג בכל סיטואציה שתעמוד בפניכם, וימנע את השריפות עוד לפני שהן מתרחשות.

      העדיפו עורך דין שינסה להפחית את עוצמות סכסוך הירושה

      סכסוך ירושה הוא סכסוך שהוא קודם כל רגשי, הרבה לפני שהוא סכסוך כלכלי. הגורמים לסכסוכי ירושה הם לרוב סכסוכים משפחתיים, אפליות, תחושת קיפוח ומאבקים נושנים. הפחתת עוצמות הסכסוך תסייע להגיע לליבת המחלוקת ולמצוא פתרונות יצירתיים לסיומה.

      זכרו גם כי בניגוד לסכסוכים כלכליים אחרים, מדובר בסכסוך משפחתי, שלאחר תום ההליך, אותם אנשים ימשיכו להיות חלק מהמשפחה שלכם. גם אם מתוך הקושי הנפשי של אותו הרגע קשה לכם לראות זאת, יתכן שבעתיד תרגישו חרטה על אופן ניהול סכסוך ירושה עקוב מדם.

      עורך דין לענייני ירושה מנוסה, ינסה ראשית להפחית את עוצמות הסכסוך, לפנות להליכי גישור ולהגיע להסכמים, שלא רק יחסכו לכם כסף רב, אלא גם עשויים להציל את ארוחת החג הבאה שלכם יחד כמשפחה.

      בחרו בעורך דין שיהיה קשוב אליכם אך לא יסטה מהדרך להצלחת התיק

      חשוב לבחור בעורך דין שיקשיב לכם ולרצונות שלכם, ויתן מענה לצרכים שלכם. יחד עם זאת סכסוכי ירושה מוציאים מהאנשים רגשות קשים ומערערים את שיקול הדעת הבריא שלהם. בחרו בעורך דין שיהווה עבורכם את קול ההיגיון, ידע לתכנן אסטרטגיה לניהול נכון של ההליך ולעמוד בה.

      עורך דין לענייני ירושה בעל ניסיון בהבנת הקשיים הרגשיים, יוכל לעזור לכם להבין מה הם הצרכים הרגשיים שלכם שמובילים אתכם להחלטות שאינן עולות בקנה אחד עם הרצון שלכם שהתיק יצליח, יפעל באופן מחושב שאינו מונע מהרגשות הקשים שלכם ויעזור לכם להפיק את המירב האפשרי מניהול הליך סכסוך הירושה.

      בחירת עורך דין לטיפול בסכסוך ירושה צריכה להעשות בחכמה

      בשורה התחתונה, סכסוכי ירושה הם ענף משפטי ייחודי שלא כל עורך דין יכול לטפל בו נכון.

      אל תחששו לבחון לעומק האם מדובר בעורך הדין המתאים לצרכים שלכם לפני שאתם בחורים שייצג אתכם. עורך דין לענייני ירושה צריך להיות קשוב אליכם, לדעת לנהל משא ומתן, לתכנן אסטרטגיה צופה פני עתיד ולייצג אתכם נאמנה בדרך לקבלת המגיע לכם מהירושה.

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף