Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מי פסול לצוואה?

    יורש פסול לצוואה הוא יורש שנמצא פסול מלרשת את העיזבון. במקרה שהיורש נמצא פסול מלרשת את העיזבון, חלקו בירושה על פי דין או חלקו בעיזבון על פי צוואה, יחולק בין יתר היורשים על פי חלקיהם.

    בהעדר יורשים אחרים, חלקו של היורש הפסול, יעבור לבעלות המדינה.

    מתי יורש יהיה פסול לצוואה?

    1. יורש שהורשע בגרימת מותו של המוריש.
    2. יורש שהורשע בניסיון לגרום למותו של המוריש, אלא אם המוריש מחל לו בכתב, או באמצעות עריכת צוואה חדשה, מאוחרת לניסיון לגרום למותו.
    3. יורש שהורשע בכך שהעלים או השמיד את הצוואה של המוריש, או שזייף או תבע על פי צוואה מזוייפת.

    החוק בישראל מסרב לקבל מצב בו הפתגם הידוע "הרצחת וגם ירשת", מקבל משנה תוקף. על כן, על פי חוק הירושה, יורשים שגרמו בכוונה למותו של המוריש, ומבקשים לרשת אותו, פסולים מלרשת.

    בנוסף, על פי חוק הירושה, גם יורשים שהורשעו בכך שזייפו, העלימו או השמידו צוואה, ומבקשים לרשת שלא כדין את עיזבונו של המוריש, יהיו פסולים מלרשת, וזאת במטרה להרתיע את היורשים.

    כמו כן יורש שתבע על פי צוואה מזוייפת יהיה פסול מלרשת, אך יש מחלוקת משפטית, בשל אי הבהירות בלשון סעיף החוק, האם נדרשת הרשעה פלילית במעשה.

    ישנן גישות לפיהן נדרשת הרשעה פלילית של היורש שתבע על פי צוואה מזוייפת, וישנן גישות הקובעות שלא נדרשת הרשעה פלילית, אלא מספיקה החלטה בהליך הירושה, לפיה היורש ידע שהוא תובע על פי צוואה מזוייפת.

    נכון להיום, אין הלכה מחייבת, ואין הכרעה במחלוקת המשפטית בדבר דרישת ההרשעה של יורש שתבע על פי צוואה מזוייפת, והדבר נתון להחלטת בית המשפט לענייני משפחה.

    אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

    לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף