Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מה זה יורש על תנאי מפסיק?

    יורש על תנאי מפסיק הוא יורש שזכותו בעיזבון או בחלק מהעיזבון, מתקיימת עד למועד מסויים או עד שיתקיים תנאי מסויים, ואז הוא לא יהיה זכאי יותר לחלקו בעיזבון.

    המוריש רשאי לקבוע בעצמו את היורש החלופי, שירש את החלק בעיזבון ברגע שיתקיים התנאי או יגיע המועד. אם המוריש לא קבע יורש חלופי, החוק קובע שחלקו של היורש על תנאי מפסיק, יתחלק בין יורשיו על פי דין.

    כך למשל תנאי מפסיק יכול להיות תנאי הקובע שזכותו של יורש לקבל את דירת המנוח תתקיים כל עוד היורש לא יפרוש מלימודי הרפואה. אם היורש יפרוש מהלימודים בטרם הסתיימו, תעבור הדירה על שמו של בנו הבכור של היורש.

    תנאי מפסיק שונה מחיוב לעשות דבר על מנת לזכות בירושה. בעוד במקרה של תנאי חיוב, היורש נדרש לקיים את התנאי על מנת להשאיר את הירושה בבעלותו, בתנאי מפסיק, ברגע שמתקיים התנאי, היורש לא זכאי עוד לירושה.

    כמו כן, יורש על תנאי מפסיק שונה מיורש על תנאי דוחה. בעוד במקרה של יורש על תנאי דוחה, היורש יהיה זכאי לעיזבון רק לאחר שיתקיים התנאי או יגיע המועד, במקרה של יורש על תנאי מפסיק, היורש זכאי לחלקו בעיזבון עם מותו של המוריש, ועד למועד שיגיע או עד שיתקיים התנאי.

    מתי בית המשפט יפסול תנאי מפסיק?

    1. התנאי המפסיק לא אפשרי.
    2. התנאי המפסיק לא חוקי.
    3. התנאי המפסיק לא מוסרי.

    חשוב לדעת! פסילת התנאי המפסיק אינה מבטלת את הזכייה שהייתה מותנית. כלומר, אם התנאי המפסיק יפסל על ידי בית המשפט, היורש יהיה זכאי להמשיך להחזיק בחלקו בעיזבון, למרות שהתנאי קויים.

    אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

    לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף