Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מהי טעות סופר בצוואה?

    טעות סופר היא טעות לא עובדתית ולא מהותית בעריכת הצוואה, שניתן לתקן יחסית בקלות, אם ניתן לדעת בבירור מה הייתה כוונתו האמיתית של המנוח.

    דוגמאות לטעויות סופר בצוואה:

    1. טעות בכתיב
    2. השמטת אות
    3. טעות תחבירית
    4. טעות בסימני פיסוק
    5. טעות טכנית – למשל במספור סעיפי הצוואה
    6. טעות בתיאור אדם או נכס
    7. טעות בתאריך
    8. טעות במספר או בספרה
    9. טעות חשבונית

    על מנת לתקן טעות סופר בצוואה יש להגיש בקשה לתיקון טעות סופר לרשם לענייני ירושה או לבית המשפט לענייני משפחה הדן בהליך הצוואה.

    לרשם ולבית המשפט נתונה הסמכות לתקן את טעות הסופר ולקיים את הצוואה המתוקנת, אם אפשר לדעת בבירור את הכוונה האמיתית של המנוח.

    במקרים בהם לא ניתן להבין את כוונתו האמיתית של המנוח, בית המשפט עשוי לפסול את ההוראה אם היא אינה ברורה ולא ניתן לקיים אותה. בנוסף יתכן ובית המשפט יפסול את הצוואה כולה, אם ניכר שהמנוח לא היה כשיר בעת עריכת הצוואה, בהתאם לנסיבות.

    כמו כן, במקרים בהם נקבע כי לא מדובר בטעות סופר בצוואה, אלא בטעות עובדתית שנפלה בצוואה או בטעות שנפלה כתוצאה מהשפעה בלתי הוגנת או הטעיה, והמנוח היה מודע לטעות ולא תיקן אותה, לא ניתן יהיה לתקן את הטעות או לבטל את הצוואה בשל הטעות.

    יחד עם זאת, טעויות סופר רבות, כשלעצמן, אינן מספיקות בהכרח על מנת להוביל לפסילת הצוואה, ובפרט במקרים שעורך הצוואה, ולא המנוח, הוא האחראי לטעות הסופר שנפלה.

    אם מוכח שכוונת המצווה היא ברורה והצוואה ברורה, ניתן לתקן את הטעויות הרבות בצוואה, ולקיים אותה.

    אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

    לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף