Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מהו נוסח צוואה מקצועי?

    נוסח צוואה מקצועי מקל על היורשים לממש את זכויותיהם ומצמצם את טווח הפרשנות. במאמר הבא נסביר כיצד הופכים צוואה למסמך משפטי אשר מחייב את כל הצדדים. מבחינה משפטית נחשב הנושא של צוואות וירושות לחלק מדיני משפחה.

    מלבד מקרים בהם אדם שנפטר לא מותיר אחריו צוואה ולכן עזבונו מחולק על פי דין, הצוואה היא מסמך מחייב.

    במסגרת הצוואה יכול אדם להורות מה ייעשה בכל רכושו, כיצד לחלקו, למי לתת אותו ובאיזו צורה. מלבד המשמעות הכלכלית, צוואה היא הבקשה החשובה ביותר של אדם שנפטר ולכן יש לערוך אותה בצורה נכונה ומקצועית.

    הצוואה משקפת את רצונותיו של המוריש ומשפיעה ישירות על כל היורשים המופיעים בה. במידה והצוואה לא מנוסחת באופן מקצועי יכול להיווצר מצב של סכסוך משפטי, עיכובים בבתי המשפט ועוד. כדאי להשקיע בעריכת נוסח צוואה מקצועי מראש וכך למנוע עוגמת נפש.

    תוכן עניינים

    סוגי הצוואות על פי החוק הישראלי

    בני משפחתו של המוריש לא תמיד מודעים לשיקולים עליהם הוא נסמך בזמן עריכת הצוואה. יחד עם זאת, כדאי להכיר את ההיבטים המשפטיים. ישנם מספר סוגים של צוואות אליהם מתייחסים חוק הירושה והדין בישראל:

    צוואה בכתב יד – נוסח הצוואה הנפוץ והפשוט ביותר. צוואה זו תקפה רק במידה והיא כתובה בכתב ידו של המצווה ומופיע בסופה תאריך החתימה שלו. נוסח צוואה שאינו עונה על הקריטריונים הללו לא מעניק לצוואה בכתב יד את הכשרות הרצויה ואינו תקף בבית המשפט.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      צוואה בפני עדים – גם סוג של צוואה נחשב מאוד פופולארי, אך עליו לעמוד בתנאים נוקשים. ראשית, צוואה בפני עדים צריכה להיות מודפסת וחתומה על ידי המצווה. שנית, העדים בפניהם חתומה הצוואה צריכים להיות בגירים מעל גיל 18. על הצוואה יש לכתוב את התאריך בו היא נכתבה וחשוב להקפיד על כך שהעדים לא יהיו בני משפחה של המוריש או כאלו הנהנים ממנה.

      צוואה בפני רשות – זהו סוג הצוואה המחייב ביותר אך הוא גם הנדיר ביותר. בעריכת צוואה בפני רשות צריך המוריש לפנות אל אחד מהגורמים המופיעים בסעיף 22 של חוק הירושה: שופט, רשם או נוטריון. על אחד מהגורמים הללו מהווה רשות המתיר את עריכת הצוואה ואוכף את התנאים בה היא נערכת.

      צוואה בעל פה – זו היא צוואה אותה מבצעים בשעת חירום, בדרך כלל כאשר אדם עומד בפני המוות ואינו מסוגל לנסח את הצוואה באחת מן האלטרנטיבות האחרות. בצוואה בעל פה, או בשמה האח צוואת שכיב מרע", מוריש אדם את רכושו בפני שני עדים. לאחר מכן פונים עדים אלו אל הרשם לענייני ירושה על מנת לערוך זיכרון דברים ולהפקיד אצלו את הצוואה. במידה והאדם יצא מכלל סכנה פג תוקפה של הצוואה כחודש לאחר מכן.

      מדוע עליכם להקפיד על ניסוח הצוואה?

      התנאים בהם נערכת הצוואה ואופן ניסוחה חשובים לא פחות מהתוכן המופיע בה. ללא מענה על אחד התנאים לא יוכלו היורשים לממש את הזכויות התקפות לגביהם. מעבר לכך, מטרת הניסוח של הצוואה הוא לצמצם למינימום את טווח הפרשנות וכן את האפשרות להגשת התנגדות לירושה. הצוואה צריכה להיות מסמך משפטי ישיר, מחייב, ממוקד ואפקטיבי.

      בעזרת עריכת צוואה ניתן לכל הפחות להבטיח כי היורשים יקבלו את הרכוש על פי רצון ליבו של הנפטר

      הצוואה כפי שהיא נתפסת תחת המטריה המשפטית

      לסיכום, אף אדם אינו מעוניין לחשוב על חלוקת הרכוש לאחר מותו אך זהו כורח המציאות. בעזרת עריכת צוואה ניתן לכל הפחות להבטיח כי היורשים יקבלו את הרכוש על פי רצון ליבו של הנפטר.
      זו היא אופציה משפטית מומלצת, הקיימת בכל המדינות הדמוקרטיות שומרות החוק. מאז ומעולם הייתה הצוואה חלק חשוב באופן בו אדם מוריש למשפחתו את הרכוש, אך תחת המטריה המשפטית מקבלת הצוואה משמעות בולטת במיוחד.

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף