Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    צוואה לא הוגנת: כיצד להגן על החלק שלך בעזבון של ההורים?

    ניתן להתנגד לצוואה לא הוגנת ולממש כחוק את רצונו האמיתי של הנפטר – אך כדי להצליח לעשות צדק בבית המשפט חשוב שתימנעו מ-3 הטעויות היקרות שעלולות לגרום לכך שינשלו אתכם מהירושה

    צוואה לא הוגנת: כיצד להגן על החלק שלך בעזבון של ההורים?

    שנות הקורונה האחרונות שהיו בלתי צפויות ומבהילות לכולנו, היו קשות במיוחד לבני הגיל השלישי. לא די בכך שהמבוגרים היו מבודדים ומנותקים, הם גם חשו איום אמיתי על חייהם. מקדם ההדבקה של הנגיף שרק הלך וטיפס מעלה במהירות, הוביל עוד ועוד הורים מבוגרים למשרדי עורכי הדין לענייני משפחה, כדי לערוך צוואה רשמית שתסדיר את חלוקת רכושם בין היורשים במקרה שילכו במפתיע לעולמם.

    אולם צוואה שאמורה להיות מסמך משפטי שמעניק שקט נפשי להורה המבוגר וליורשיו, עלולה להתגלות ברגע האמת כלא הוגנת, מקוממת, מקפחת ובעיקר – לא מבטאת את רצונו האמיתי של הנפטר.

    "מדובר בהרבה יותר מאשר רק כסף", מסביר עורך הדין יוסף גביזון, ממשרד עורכי דין ונוטריון – משה גביזון, שעוסק כבר קרוב ל-40 שנה בתחום הצוואות. בראש מחלקת דיני המשפחה והירושה במשרד המשפחתי עמד במשך 15 שנים כב' השופט אלון גביזון המכהן היום כנשיא בתי משפט השלום במחוז דרום, שתחת ידו יצאו עשרות פסקי דין בנושא.

    עו"ד יוסף גביזון

    "מדי יום אני מרגיש מקרוב את העלבון הצורב ותחושת הכישלון שממלאת את הילדים", מספר עו"ד גביזון. "מגיעים אלי לקוחות פגועים לאחר שגילו שנושלו מהעזבון של הוריהם ושואלים בכאב: מה?! הייתי בן כל כך לא טוב?! כל כך לא מוצלח?, כל כך לא אהוב? שאפילו במוות שלהם הורי בחרו לקפח אותי ולא להוריש לי כלום?!"

    "יש את אלו שנכנסים למשרד שבורים ומרומים: אני היחיד שדאג וטיפל בהורים, עברתי לגור לידם, הפסדתי ימי עבודה, השקעתי, הסעתי אותם הלוך ושוב, הייתי איתם במקום להיות עם המשפחה שלי. זה רק הגיוני שההורים ירצו לתת לי יותר, זה היה הסיכום בין האחים וכולם ידעו את זה. אני היחיד שלא מסודר כלכלית – איך ייתכן שהצוואה של ההורים לא הוגנת כלפי?!"

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לעשות צדק

      לעשות צדק

      "ביטול צוואה הוא הליך מורכב שדורש מיומנות מיוחדת גם בפן הרפואי וגם בפן החקירתי", אומר עו"ד גביזון. בתי משפט לא ששים לבטל צוואות אבל בהחלט ניתן, בעזרת משרד עורכי דין מנוסה שבקיא בתחום הספציפי, להתנגד לצוואה לא הוגנת ולהצליח לעשות צדק ולממש כחוק את רצונו האמיתי של הנפטר.

      אינפוגרפיקה - 3 טעויות בגללן תאבדו את החלק שלכם בעזבון ההורים

      3 הטעויות היקרות שעלולות לגרום לכך שתאבדו את החלק שלכם בעזבון ההורים

      אבל כדי להצליח להתנגד לצוואה בדרך הטובה ביותר, חשוב שתימנעו מ-3 הטעויות היקרות שעלולות לגרום לכך שתאבדו את החלק שלכם בעזבון ההורים:

      #1 לא מתעדים

      "פעמים רבות, היורשים מגלים רק מאוחר מדי, כמה חשוב היה לתעד את רצון ההורים עוד בחייהם", מגלה עו"ד גביזון, "במיוחד כשקיים חשש שהם לא כשירים, או שהם נוחים להשפעה ומישהו מהאחים או מהיורשים, עלול לערוך צוואה לטובתו.

      אני ממליץ להקליט, לצלם, לשמור ולתעד מפגשים, שיחות, מסמכים וכל פרט שנוכל להציג אחר כך בבית המשפט, כדי לחשוף את אי הצדק וחוסר השוויון של חלוקת העזבון בצוואה".

      #2 אצבע על הדופק

      "אל תתעלמו מסימני אזהרה עוד בחיי ההורים: האם ההורה אף פעם לא זמין בטלפון ואחד האחים עונה לכם במקומו? האם מסננים אתכם באופן קבוע? לא מאפשרים לכם לבדוק את המצב הרפואי של ההורים? מונעים מכם את הגישה לחשבון הבנק שלהם? חשוב שתהיו תמיד עם אצבע על הדופק.

      אלו סימנים מחשידים שחייבים להדליק אצלכם מיד את נורות האזהרה. אני ממליץ לפנות כבר בשלב הזה לעו"ד שינחה אתכם כיצד לפעול בדרך הטובה ביותר כדי לוודא שלא תפסידו את חלקכם".

      #3 ככה לא כותבים צוואה

      "אל תמהרו לקבל את הצוואה הלא הוגנת", אומר עו"ד גביזון ומציג תוכנית פעולה נוספת: "ייתכן שנוכל לפסול אותה אפילו על סמך פגמים טכניים שנפלו בה. יש כללים ברורים
      בחוק איך לערוך צוואה: צוואה בעדים, צוואה נוטוריונית , צוואה בכתב יד. כל סוג כזה הוא שונה ולא פעם הצלחתי לפסול צוואה בבית המשפט בעקבות בדיקה צורנית קפדנית".

      סוד ההצלחה של המשרד

      "אני איש של אנשים ומתחבר לכאב של כל לקוח", חושף עו"ד גביזון, את סוד ההצלחה של המשרד. "כבר עשרות שנים שאנחנו מייצגים בנאמנות את שני הצדדים – גם את המתנגדים וגם את הזוכים. למדתי שהרבה פעמים אפשר להגיע להבנות תוך כדי ההליך ואפילו להביא לשיקום הקשר המשפחתי.

      אין דבר שממלא אותי סיפוק רב יותר מאשר לדעת שלא רק שהצלחנו לממש את רצונו האמיתי של הנפטר – אלא גם עזרנו להשכין שלום בין היורשים".

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף