Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    עובדת זרה שנישאה למנוח זכתה לחלק בירושתו, חרף התנגדות בנותיו

    בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון קבע כי אישה שהגיעה לישראל, עבדה כמטפלת סיעודית, ובהמשך נישאה למנוח והתאזרחה, זכאית למחצית מירושת בעלה המנוח, חרף התנגדות בנותיו.

    השופטת קבעה כי בני הזוג נרשמו כנשואים והתנהל ביניהם קשר זוגי יציב ואוהב במשך תקופה ארוכה של 20 שנה עד למותו המצער של המנוח, ופסק כי האישה זכאית למחצית מירושת בעלה, ואילו כל אחד מילדי המנוח זכאי לשמינית מירושתו.

    תוכן עניינים

    בני הזוג נרשמו כנשואים והאישה התאזרחה מתוקף הנישואין

    המנוח היה אב לארבעה ילדים ונישא מספר פעמים בחייו. בשנת 1999 הכיר המנוח אישה זרה שבאה לטיול בארץ. כשנה לאחר מכן, המנוח הסדיר עבורה רשיון עבודה כמטפלת של הוריו. הקשר בין המנוח לבין האישה הלך ונרקם, בשנת 2004 הם נישאו בחו"ל, ובהמשך האישה התאזרחה מתוקף הנישואין.

    לאחר מות המנוח הגיש בנו בקשה לחלק את ירושתו ליורשים שהם אשתו של המנוח וארבעת ילדיו. שתי בנותיו של המנוח התנגדו לבקשה בטענה שהאישה היא עובדת סיעודית שעבדה במשק של המנוח, ושהנישואים ביניהם היו פיקטיביים לצורך ביסוס הסטטוס של האישה בישראל.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אשתו טענה מנגד כי הכירה את המנוח במהלך טיול בארץ, המנוח חיזר אחריה והיא החליטה להשאר בארץ, על אף עבודתה המכובדת במדינה ממנה באה, מתוך אהבתה הרבה למנוח. הקשר בין השניים הלך והתהדק עם השנים, והם נישאו וחיו יחד בזוגיות מופלאה במשך 20 שנה.

      בין המנוח לבין האישה היה קשר זוגי ארוך טווח יציב ואוהב

      השופטת מיכל ברגר בלום קבעה כי האישה הוכיחה שהיא אשתו של המנוח, האישה הציגה תעודת גירושין מבעלה הקודם ומסמכי נישואין למנוח, מסמכים שנבדקו באופן קפדני והוכרו על ידי רשות האוכלוסין שאפשרה את רישומם כנשואים במרשם האוכלוסין הישראלי. השופטת הבהירה כי לפקיד הרישום סמכות לסרב לרשום רישום שנראה לו כרישום פיקטיבי, אף על פי כן פקיד הרישום לא סירב לרשום אותם כנשואים.

      השופטת הוסיפה כי האישה גם קיבלה אזרחות מתוקף הנישואין למנוח, כלומר רשות האוכלוסין התרשמה במשך מספר שנים, שהקשר ביניהם הוא קשר כנה ואמיתי. בנוסף גם בנותיו של המנוח העידו בעצמן על כך שהמנוח והאישה היו בני זוג ונוכחותה של האישה חוללה פלאים באב.

      השופטת קבעה כי ככלל מספיק שהאישה הייתה נשואה מבחינה פורמאלית למנוח, על מנת שתזכה בחלקה בירושה, אך במקרה זה ברור גם שהקשר בין המנוח לבין האישה היה קשר זוגי ארוך טווח, יציב ואוהב.

      לבסוף פסקה השופטת שהאישה תירש את המנוח מתוקף היותה אשתו וכי בהתאם לדין חלקה של האישה בירושתו הוא מחצית מהירושה וחלקו של כל אחד מהילדים הוא שמינית מהירושה.

      אדם נשוי שלא מעוניין שאשתו תירש את רכושו חייב לערוך צוואה

      ההמלצה הטובה ביותר לאדם נשוי שלא מעוניין שאשתו תירש את רכושו, היא לערוך צוואה. חוק הירושה קובע כי בני זוג נשואים יורשים זה את זה. אמנם באופן עקרוני ניתן להעלות טענות במקרים קיצוניים שהנישואין הם על הנייר בלבד או מזוייפים, אך מדובר בטענה שקשה מאוד להוכיח.

      כך זכתה אישה שעבדה כעובדת זרה ולאחר מכן נישאה למנוח, במחצית מירושתו, חרף התנגדות בנותיו שטענו שהנישואין זוייפו לצורך קבלת אזרחות.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 19057-05-21 תובע ואח' נ' מתנגדת ואח'

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף