Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מדריך לפיצוי נפגעי תאונות דרכים

    אחד הנושאים הטעונים ביותר בישראל אשר אינו מבדיל בין מגדרים, עדות, דתות ושאר מאפיינים, הוא תאונות הדרכים, אשר גורמות לנזקים רבים ולעיתים גם בלתי הפיכים במספר רבדים. לא מעט אנשים סבורים כי לא יקבלו פיצוי לאחר שנפגעו בתאונת דרכים, מכיוון שהפגיעה קלה, או הליך משפטי ארוך ניצב לנגד עיניהם והם מעדיפים לוותר.

    התוצאה? פגיעה נוספת של זה אשר נפגע בתאונת דרכים וכעת נפגע שוב, מכיוון שאינו ממצה את זכויותיו. אל תפגעו בזכויותיכם לקבל פיצוי במידה ונפגעתם בתאונת דרכים. המדריך הבא מיועד לכם.

    על פי נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחודש יוני 2021 נרשמו 960 תאונות דרכים עם נפגעים, מתוכן 31 תאונות קטלניות, ו-144 תאונות עם פצועים קשה. 36 איש נהרגו, 161 אנשים נפצעו קשה. זאת בנוסף ל-2,876 תאונות שסווגו כתאונות עם נפגעים קל.

    תוכן עניינים

    בחודשים ינואר עד יוני 2021, גם כן על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נהרגו 183 איש בתאומות דרכים, עלייה של 32.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם במספר תאונות הדרכים חלה עלייה של 13.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

    אמנם ניתן לשלוף את קלף הקורונה ולומר כי בשנה שעברה לא היתה תנועה רבה בכבישים, אך בינינו, האם זה משנה? זה אולי נותן לנו תשובות סטטיסטיות, אבל לאדם הפרטי אשר נפגע בתאונת דרכים ולמשפחתו, אין זה משנה כלל וכלל. לכן, המדריך הבא, העוסק בפיצוי לנפגעי תאונות דרכים, מיועד לכם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      עקרון האחריות המחלטת

      לפני שנפרט את הצעדים הפרטניים בנוגע לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, חשוב שנכיר את עקרון האחריות המוחלטת. כל נפגע אשר מבוטח כחוק בביטוח חובה, זכאי לפיצוי, בלי קשר למידת האחריות והאשמה שלו בתאונה. כלומר, גם מי שנפגע בתאונה כתוצאה מאחריותו הישירה, זכאי לפיצויים על פי חוק, מחברת הביטוח אשר מבטחת את הרכב בביטוח חובה. ברוב המוחלט של המקרים, להוציא מקרים המוחרגים בחוק, חברת הביטוח מחויבת בתשלום עבור נזקי גוף. הדיון ברוב המקרים יהיה על גובה התשלום, ולא על מהותו.

      לפניכם כל מה שעליכם לעשות במקרה של תאונת דרכים:

      תיעוד פרטים

      יש לאסוף את כל הפרטים של הרכבים והנהגים אשר היו מעורבים בתאונה, כולל פוליסות ביטוח, שמות מלאים, ת.ז, פרטי עדים וממש לתעד הכל, כולל מיקום מדויק, תאריך ושעת האירוע. יש לצלם ולתעד את כל הנזקים שנגרמו, בין אם ברכוש ובין אם בגוף.

      פנייה לקבלת טיפול רפואי

      במקרים רבים, תאונת דרכים מכניסה את הגוף למצב של הישרדות והתמודדות, הגוף נדרך לצורך תפקוד, ונאספו עדויות רבות של אנשים ששברו איברים והצליחו ללכת ולתפקד, בגלל הטראומה, האדרנלין והצורך האדיר בהישרדות.

      מדוע אנו מציינים זאת? כיוון שרובינו לא רופאים, ואין לנו את היכולת לדעת כיצד נפגענו, עד כמה נפגענו, ומה יש לעשות כעת. חשוב מאוד לפנות לקבלת טיפול ראשוני, גם אם אינכם חשים כאב או מצוקה כלשהי, הדבר חשוב גם על מנת לשמור תיעוד של הפנייה הרפואית לטיפול בקבלת פיצויים בהמשך.

      תיעוד שוטף

      אם בהמשך אתם מוצאים עצמכם סובלים מכאבים או מגבלות עקב התאונה, או כאלו שלא היו לפני התאונה, חשוב מאוד לתעד את כל התלונות באמצעות ביקור אצל רופא. ללא תיעוד רפואי, לא ניתן להוכיח נזק, הווה אומר, לא ניתן לקבל פיצוי, ברוב המקרים. במקרה הזה חשוב לאסוף את כל הניירות, הטפסים והקבלות אשר נוגעים לטיפולים ובדיקות רפואיות שביצעתם.

      פנייה למשטרה

      יש לפנות ליחידת אגף התנועה בתחנת המשטרה הקרובה על מנת לקבל אישור מעורבות בתאונת דרכים. ללא אישור זה לא ניתן יהיה להגיש תביעה בהמשך, לכן קריטי להתייצב בתחנת המשטרה עם כל פרטי התאונה, למלא טופס ייעודי ולקבל אישור משטרה.

      לאחר שסיימתם את כל התיעוד, הרישומים, הבדיקות, זה הזמן להיעזר בעו”ד המתמחה בתאונות דרכים

      פנייה לעורך דין

      לאחר שסיימתם את כל התיעוד, האיסוף, הבדיקות, הרישומים, זה הזמן להיעזר בעורך דין המתמחה בתאונות דרכים. גם אם אתם חשים טוב ולא נדרם לכם נזק, חשוב להתייעץ עם עורך דין המומחה בתחום, על מנת לבחון בכל מקרה את גובה הפיצוי שתוכלו לקבל. מכיוון שלחברת הביטוח קיימת אחריות מוחלטת לפיצוי הנפגע, וכל שעל התובע להוכיח הוא שאירעה תאונה, ההליך לקבלת פיצוי כספי שונה מתביעה אחרת. מבחינת שכר טרחה לעורך הדין, הדבר נקבע על פי חוק, בהתאם לשלושה שלבים:

      1. שלב ראשון – התיק נסגר ללא הגשת תביעה לבית המשפט. כלומר ללא נזק גוף ממשי. שכ"ט במקרה זה יהיה עד 8% + מע"מ.
      2. שלב שני – התיק נסגר במסגרת פשרה, לאחר הגשת תביעה לבית המשפט, ולפני מתן פסק דין. שכ"ט במקרה זה יהיה עד 11% + מע"מ.
      3. שלב שלישי – התיק נסגר באמצעות פסק דין שניתן בבית המשפט. שכ"ט במקרה זה יהיה עד 13%+ מע"מ.

      העיקר שנהיה בריאים!

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף