Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    וויתור על אזרחות פולנית

    תוכן עניינים

    אזרחות פולנית – מבוא

    מאז שפולין הוכרה כאחת ממדינות האיחוד האירופאי, יותר ויותר ישראלים אשר יש להם שורשים פולניים מחליטים לפעול לשם הוצאת אזרחות פולנית ודרכון פולני.

    האופציות הרבות שמקנה הדרכון הפולני והפוטנציאל הגדול שבהחזקתו מצדיקים את המאמץ. הדרכון הפולני מקנה למחזיקים בו את כלל ההטבות שלהן זכאי אזרח במדינות האיחוד האירופאי.

    וויתור על אזרחות פולנית

    יתרונות בהחזקת אזרחות פולנית:

    • חופש תנועה בין המדינות החברות באיחוד האירופאי.
    • אפשרויות מגורים בכל אחת ממדינות האיחוד.
    • אפשרות ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה במחירים מסובסדים.
    • קבלת וויזה לתעסוקה באחת ממדינות האיחוד. ועוד.

    וויתור על אזרחות פולנית

    למרות כל היתרונות שבהחזקת אזרחות פולנית, אנחנו מכירים לא מעט ישראלים – אשר נולדו בפולין והם אזרחי פולין – אך מעוניינים לוותר על האזרחות הפולנית שלהם.
    הסיבות לכך הינן:

    1. ויתור על האזרחות הפולנית לאור גילוי אנטישמיות – ילידי פולין אשר לאור גילויי אנטישמיות, בחרו לעזוב את המדינה וכתוצאה מכך נאלצו לוותר על אזרחותם הפולנית.
    2. אדם המחזיק באזרחות פולנית ובאזרחות נוספת וזכאי לקבלת אזרחות שלישית – אדם המחזיק בשתי אזרחויות וביניהן האזרחות הפולנית, וזכאי לאזרחות נוספת, נדרש לעיתים לוותר על האזרחות הפולנית וזאת מאחר והמדינה הנוספת אינה מאשרת ריבוי אזרחויות.
    3. וויתור על האזרחות הפולנית עקב שירות בצה"ל – ישנן יחידות מובחרות של צה"ל (שייטת, סיירת מטכ"ל וכו'), שעל מנת להתקבל עליהן נדרשים המועמדים לוותר על אזרחותם הזרה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד ניתן לוותר על האזרחות הפולנית?

      וויתור האזרחות הפולנית מתבצעת באמצעות הגשת בקשה לרשויות פולין – אזרח פולין אשר מסיבה כזו או אחרת מעוניין לוותר על אזרחותו הפולנית, יכול בכל שלב, לפנות אל רשויות פולין בבקשה לוותר על אזרחותו הפולנית
      לאחר הגשת הבקשה לוויתור על האזרחות הפולנית, היא תיבחן על ידי הרשויות אשר ככל הנראה יאשרו את הבקשה וזאת מאחר והם אינם יכולים להכריח אף אדם להיות אזרח פולין אם אינו חפץ בכך.

      אזרח פולין אשר מעוניין לוותר על אזרחותו הפולנית, יכול לפנות אל רשויות פולין בבקשה לוותר על אזרחותו הפולנית

      האם ניתן לחדש את האזרחות הפולנית בעתיד?

      זה המקום לציין, כי ברגע שבחרתם לוותר על אזרחותכם הפולנית הוויתור הוא לצמיתות. משמע, לא ניתן יהיה חידש את האזרחות בעתיד.

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף