Accordil_MainPic ירושות וצוואות
Accordil_MainPic ירושות וצוואות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 053-6218290

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    הסדר ירושה בין יורשים

    כשאדם הולך לעולמו, עזבונו (נדל"ן, רכוש, כספים) עובר בדרך כלל ליורשיו על פי דין. לצד זאת, אדם יכול, בטרם מותו, לכתוב צוואה, שבה הוא קובע מי יקבל את עזבונו ובאילו תנאים.

     

    ואולם, גם יורשים על פי דין וגם יורשים על פי צוואה, יכולים לשנות את חלוקת העיזבון ביניהם, כך שכל אחד מהם יקבל מהעיזבון חלק שונה ממה שנקבע על פי דין או ממה שקבע המצווה בצוואתו. יש שתי דרכים לעשות כן, אחת מהן מכונה "הסדר ירושה בין יורשים".

    איך מתבצע הסדר ירושה בין יורשים?

    הסדר ירושה בין יורשים הוא למעשה הסכם, ומומלץ שהוא ייערך בכתב, על ידי עו"ד לענייני ירושות או צוואות. אין כל מגבלה באשר לחלוקת העיזבון, פרט לעובדה שכל היורשים צריכים להסכים לה. כך, לצורך העניין – גם אם אדם הותיר אחריו שני יורשים, ושניהם מסכימים לכך שיורש אחד יקבל את כל העיזבון והיורש השני לא יקבל דבר – אין כל בעיה בכך.

    יש לציין, שניתן לבצע הסדר ירושה בין יורשים רק בטרם ניתן צו הירושה או צו קיום הצוואה, כלומר בטרם היורשים קיבלו את העיזבון. אם ההסדר מבוצע לאחר קבלת העיזבון, הוא לא נחשב כהסכם בין יורשים, אלא כהסכם "רגיל" בין בעלי רכוש, ולכן הוא אינו פטור ממס.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      למה כדאי לבצע הסדר ירושה בין יורשים?

      הסדר ירושה בין יורשים רלוונטי בעיקר כשקיימים מספר יורשים ומספר נכסים.

      אם לא מתבצע הסדר ירושה בין יורשים וקיימים מספר יורשים ומספר נכסים, כל יורש מקבל חלק מסוים בדירה שנרשמת על שמו, ואם יש לו כבר דירה אחרת – עליו לשלם מס רכישה או מס שבח. כמו כן, היורשים הופכים ל"שותפים" בכל הנכסים, והדבר עלול להביא לוויכוחים ומתחים ביניהם, בעיקר עקב כך שכל פעולה בנכס דרושה אישור של כל היורשים.

      הסדר ירושה בין יורשים מעניק פטור ממס רכישה וממס שבח, ומונע את הוויכוחים והמתחים בין היורשים, שכן כל נכס שייך רק לאחד מהיורשים ובאופן עקרוני הוא יכול לעשות בנכס ככל העולה על רוחו.

      הסדר ירושה בין יורשים מעניק פטור ממס רכישה וממס שבח, ומונע את הוויכוחים והמתחים בין היורשים

      מה חשוב לדעת בטרם מתבצע הסדר ירושה בין יורשים?

      כאמור, מומלץ שההסכם ייערך בכתב, שכן הדבר ימנע סכסוכים עתידיים בין היורשים. עם זאת, אין חובה לערוך את ההסכם בכתב, וניתן לעשותו בעל פה. יש לציין שכשמדובר בנכסי מקרקעין, ההסכם חייב להיערך בכתב.

      בנוסף, לא ניתן להכניס להסכם כספים, או זכויות כספיות, שמקורם מחוץ לכספי הירושה. באם יוכנסו כאלה, הם יחויבו במס.

      כמו כן, אנשים שאינם מוגדרים כיורשים – לא יכולים להצטרף להסכם. החלוקה יכולה להתבצע בין היורשים בלבד. אם אחד מהיורשים הוא קטין, יש להראות שההסכם הוא לטובתו.
      ובנוסף, אין הכרח שההסכם ייערך רק לאחר מות המצווה. אם יש חשש שיורש מסוים ינסה לשכנע את המצווה להגדיל את חלקו בצוואה, ניתן לערוך את ההסכם עוד בטרם מות המצווה.

      אינפוגרפיקה - הסדר ירושה בין יורשים

      לסיכום, הסדר ירושה בין יורשים הוא הסכם בין יורשיו של אדם ורק ביניהם, על שינוי חלוקת עיזבונו של אותו אדם ביניהם. אין כל מגבלה באשר לחלוקת העיזבון, פרט לעובדה שעל כל היורשים להסכים לה.

      הסדר ירושה בין יורשים רלוונטי בעיקר כשקיימים מספר יורשים ומספר נכסים, שכן הוא מונע פטור ממס רכישה וממס שבח, שיורשים נדרשים לשלם אם הם מקבלים חלק מסוים בדירה שנרשמת על שמו ויש בבעלותם כבר דירה אחרת.

      כמו כן, הסדר ירושה בין יורשים מונע ויכוחים ומתחים בין היורשים, שכן אם קיים הסדר שכזה, כל נכס שייך ליורש אחד בלבד והוא לא צריך את אישורם של יתר היורשים כדי לבצע בו פעולות שונות.
      אם יוכנסו להסכם כספים או זכויות כספיות שמקורם מחוץ לכספי הירושה – הם יחויבו במס, ואם יש חשש שיורש מסוים ינסה לשכנע את המצווה להגדיל את חלקו בצוואה, ניתן לערוך את ההסכם עוד בטרם מות המצווה.

      אנחנו עושים מאמץ לדייק, לעדכן ולחדש את התוכן המופיע בפורטל ירושות וצוואות. יחד עם זאת מובהר, כי אין להסתמך על האמור באתר ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני. העושה שימוש בתוכן לצרכיו, עושה כן על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 053-6218290 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף